• ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲
  • کد خبر: 51910
  • readingTime: ۱ دقیقه
نفت عربستان

یک کارشناس مسائل ژئوپلیتیک نوشت: ثروت معدنی عربستان سعودی در برابر داشته‌های معدنی ایران بسی کمتر است با این حال از جده به عنوان دروازه نوظهور معدنی و قطب جهانی یاد می‌شود.

به گزارش ایراسین، بورس فلزات لندن (LME) چندی قبل خبر داد قصد دارد جده را به عنوان یک نقطه تحویل جدید برای مس و روی، مشروط به یک مشاوره کوتاه در مورد یک تغییر فنی در چارچوب مکان انبار LME اعلام کند.
آرش رئیسی نژاد، کارشناس مسائل ژئوپلیتیک در توییتی پیرامون این موضوع نوشت: پارسال عرض کرده بودم که عربستان سعودی سودای تبدیل شدن به هاب معدنی خاورمیانه در قالب چشم انداز ۲۰۳۰ دارد تا اینکه سرانجام دیروز بورس فلزات لندن LME تصمیم گرفت که بندر جده را نقطه تحویل مس و روی معرفی کند بندری با زیرساختهای نوین لجستیکی و صنعتی در کنار شبکه ترانزیتی نوین.
وی در ادامه نوشت: ثروت معدنی عربستان سعودی در برابر داشته‌های معدنی ایران بسی کمتر است با این حال از جده به عنوان دروازه نوظهور معدنی و قطب جهانی یاد می‌شود چرا که رهبران ریاض با فهم و درک جهان شبکه ای متوجه شده‌اند که کشورها نه بر پایه پیشینه که بر پایه چشم انداز است که با شما کار می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =