براتی نشست هم اندیشی قرآنی

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در نشست هم‌اندیشی با طراحان و پشتیبانان مسابقات قرآن کریم این شرکت گفت: این جلسه نیز افتتاحیه یک حرکت نوآورانه خواهد بود که امیدواریم با نگاه حمایت‌گرانه و مستمر، این رویداد بزرگ قرآنی به بلوغ و تکامل برسد و تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شامگاه چهارشنبه ضیافت افطاری با حضور طراحان و پشتیبانان سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم فولاد مبارکه به‌منظور هم‌اندیشی برای تداوم و ترویج فعالیت‌های قرآنی در باغ فردوس برگزار شد.

محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در این نشست با اشاره به سخنان بنیان‌گذار فولاد مبارکه اظهار کرد: بنا بر گفته آقای عرفانیان، انقلاب اسلامی برای به کمال رساندن مردم رخ داد و قرآن بهترین دستورالعمل برای آن است. بر همین اساس و با توجه به آیات قرآن، ما حدید یا همان آهن را ابزار قسط و عدل می‌دانیم و ازاین‌رو باید این کشور به ابزار تولید مجهز شود.

وی ادامه داد: برگزاری سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در واقع نشان از یک شجره طیبه ۳۴ ساله دارد که به مدد و برکت قرآن در طول این سال‌ها ادامه پیدا کرده و دوره اخیر پس از یک وقفه با رویکرد جدید مجدداً برگزار و با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد.

براتی به اتفاقات شاخص فرهنگی در کنار مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این اتفاقات به‌ویژه در این دوره از مسابقات با حلاوتی همراه بود که از آن انتظار می‌رفت و به‌نوعی این جلسه نیز افتتاحیه یک حرکت نوآورانه خواهد بود که امیدواریم با نگاه حمایت‌گرانه و مستمر این رویداد بزرگ قرآنی به بلوغ و تکامل برسد و تداوم داشته باشد.

مسابقات قرآن کریم در فولاد مبارکه باید با نوآوری و استمرار به بلوغ و تکامل برسد

محمد سامونی، رئیس امور فرهنگی فولاد مبارکه نیز در این نشست با ارائه گزارشی از سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اظهار کرد: این دوره با وقفه‌ای بعد از ۳ سال برگزار شد و ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده و ۹ هزار نفر رشته در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کردند.

وی در خصوص ویژگی‌های این دوره تصریح کرد: در این دوره سعی شد برای تبلیغات و رسانه یک کمپین تبلیغاتی چندلایه طراحی شود و در درجه اول برای ترویج اهمیت مفاهیم قرآنی در امور زندگی و دعوت به حضور در مسابقات و جزئیات آن تولید محتوا صورت گیرد که در این دوره حجم تولیدات رسانه‌ای بی‌سابقه بود و حدود ۴۰۰ دقیقه محتوای رسانه‌ای تولید شد که ۴۰ دقیقه آن تولیدات چندرسانه‌ای بوده است.

سامونی غنی‌سازی را از ویژگی دیگر این دوره از مسابقات برشمرد و گفت: برخلاف دوره‌های قبلی به حوزه کودک در رده سنی ۴ سال به بالا و در رشته‌های حفظ و داستان‌های قرآنی توجه شد. در بخش ویژه نوجوانان نیز با عنوان «لیگ قرآنی» رویکرد تعاملی به‌جای رویکرد یک‌طرفه در دستور کار قرار گرفت و از بازی‌وارسازی (Gamification) به‌جای کلیشه‌ها استفاده شد.

وی ادامه داد: تنوع در محتوا و قالب‌ها مانند بازی‌های تعاملی، پادکست و کلیپ و سایر مطالب را نیز در دستور کار قرار دادیم. البته برای رسیدن به پایداری در این فعالیت‌ها باید حلقه‌هایی را با یک مربی برای نوجوانان و جوانان شکل می‌دادیم که این ارتباط دوستانه و رقابت بین آن‌ها ایجاد شود که خوشبختانه این اتفاق در این دوره از مسابقات رخ داد.

رئیس امور فرهنگی فولاد مبارکه در خصوص حوزه بزرگسالان گفت: در رده سنی بزرگسالان با اضافه شدن بخش روان‌خوانی یک تغییر رویه ایجاد شد تا خانواده‌ها مصحف قرآن را تلاوت کند و همچنین با محوریت سوره نور برای خانم‌ها و سوره یوسف برای آقایان یک فضایی برای چله قرآنی و تعامل بیشتر با قرآن به همراه معارف و آموزه‌های قرآنی برقرار کنند.

وی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه جنبی مسابقات نیز طرح «خانه‌های نورانی» برای خانواده‌ها ارائه شد تا به الگویی برای جلسات قرآن خانگی با حداقل امکانات تبدیل شود.

مسابقات قرآن کریم در فولاد مبارکه باید با نوآوری و استمرار به بلوغ و تکامل برسد

فولاد مبارکه پیشتاز در اهمیت به امور قرآنی

در ادامه نیز حسین خاکسار مدیر مؤسسه مهد قرآن گفت: فولاد مبارکه به‌عنوان یک مجموعه صنعتی که به امر قرآن اهمیت می‌دهد در کشور پیشتاز است و ما در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی و مسابقات قرآنی چندین سال است که با این شرکت تعامل داریم.

خاکسار در ادامه افزود: اگرچه برگزاری این مسابقات، انگیزه بسیار خوبی برای مشارکت بیشتر در فعالیت‌های قرآنی به شمار می‌رود؛ اما نباید این روند تا دوره بعد رها شود، بلکه باید آموزش و تعامل مستمر برای ارتقای مخاطبان فراهم شود.

مدیر مؤسسه بی نه نیز با قدردانی از فولاد مبارکه در بین مجموعه‌های صنعتی که اهتمام ویژه به فعالیت‌های قرآنی دارند، گفت: نکته مغفول در مسابقات همان استمرار و آموزشی بوده است که در این دوره آغاز شده است.

وی ادامه داد: حدود ۶۰۰ نفر در این دوره پشتیبانی شدند و ۶۰ درصد رتبه‌های برتر متعلق به افرادی بود که با مربیان پشتیبان در ارتباط بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =