• ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
  • کد خبر: 50517
  • readingTime: ۱ دقیقه
معدنکاری عربستان

عربستان سعودی در مجمع موادمعدنی آینده در ریاض، یادداشت تفاهم برای همکاری معدنی با مصر، روسیه، مراکش و جمهوری دموکراتیک کنگو امضا کرده است.

به گزارش ایراسین به نقل از ماینینگ، تفاهم نامه‌هایی که عربستان سعودی با وزارت نفت و منابع معدنی مصر، وزارت انتقال انرژی و توسعه پایدار مراکش و وزارت معادن جمهوری دموکراتیک کنگو امضا کرده، شامل همکاری در زمینه ثروت معدنی است در حالی که یک توافقنامه جداگانه با روسیه نیز به امضا رسانده است که در زمینه زمین شناسی است.

ای کشور همچنین برنامه تشویقی ۱۸۲ میلیون دلاری اکتشاف مواد معدنی را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای ایجاد اقتصاد کمتر متکی به نفت اعلام کرد. عربستان سعودی دارای ذخایر وسیعی از فسفات، طلا، مس و بوکسیت است.

بندر الخرایف، وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان، در مجمع مواد معدنی آینده گفت: «این برنامه ریسک سرمایه گذاری ما در اکتشاف را کاهش می‌دهد، کالاهای جدید، پروژه‌های سبز و معدنکاران جوان را تضمین می‌کند.»

وی با اعلام دور پنجم و ششم برنامه صدور مجوز برای دسترسی به ۳۳ سایت اکتشافی در سال جاری افزود: انتظار می‌رود در رویداد صنعتی جاری قراردادهایی به ارزش ۷۵ میلیارد ریال سعودی (معادل ۲۰ میلیارد دلار) در ریاض امضا شود.

این کشور برآورد منابع معدنی دست نخورده خود را نسبت به پیش بینی ۳/۱ تریلیون دلاری در سال ۲۰۱۶ به ۵/۲ تریلیون دلار افزایش داده است. الخورایف گفت که این براساس ۳۰ درصد از اکتشافات سپر عربی است که نشان می‌دهد موارد بیشتری برای کشف وجود دارد.

عربستان سعودی به عنوان بخشی از تلاش خود برای تنوع بخشی به سوخت‌های فسیلی، صندوق سرمایه گذاری مانارا مینرالز را نیز تأسیس کرده که سرمایه گذاری مشترک بین شرکت معدنی دولتی «معادن» و صندوق سرمایه گذاری عمومی برای خرید دارایی‌های خارج از کشور است. اولین اقدام مهم آن در خارج از کشور، معامله‌ای برای تبدیل شدن به سهامدار ۱۰ درصدی در واحد ۲۶ میلیارد دلاری مس و نیکل واله در جولای گذشته بود.

مدیریت مانارا به دنبال یافتن دارایی‌های مختلف برای خرید یا مشارکت با کشورهای مختلف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =