محمدرضا بهرامن

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: کشور خودمان معادنی داریم که به منطقه امن برای حیات وحش منطقه تبدیل شدند و همزمان فعالیت اقتصادی نیز دارند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدرضا بهرامن، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در دومین همایش توسعه پایدار در صنعت معدنکاری اظهار داشت: معدنکاری در تمام دنیا با تخریب همراه است، اما باید با تکنولوژی‌های جدید آن را بازسازی کرد.

وی افزود: فعالیت‌های معدنی با جامعه‌شناسی معدنی همراه است، این نگاه باید در کشور ما تقویت شود. در مهندسی معدن باید با ارائه طرح، طرح بازسازی نیز ارائه شود.

او ادامه داد: امروز در دنیا چیزی تحت عنوان باطله نداریم، زیرا این باطله‌ها دارای مواد معدنی با ارزش هستند، به همین دلیل باید آنها را با روش‌های علمی حفظ کنیم.

بهرامن همچنین گفت: پساب‌های کارخانه مس ارمنستان وارد رود ارس می‌شود و باید سازمان‌های مردم‌نهاد معدنی وارد عمل شوند و مسئولان مربوطه را برای پیگیری کمک کنند.

وی گفت: در کشور خودمان معادنی داریم که به منطقه امن برای حیات وحش منطقه تبدیل شدند و همزمان فعالیت اقتصادی هم دارند.

بهرامن در پایان تاکید کرد: کشور عربستان در ۹ ژانویه دومین کنفرانس معدنی خود را برگزار کرد و نقشه راه معدنی در غرب آسیا و آفریقا را تعریف کرد. اگر ما از فرصت‌های معدنی به موقع استفاده نکنیم از این چرخه خارج می‌شویم. درنتیجه باید با نگاه علمی به بهره‌برداری از ذخایر معدنی پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =