غرفه گروه فولاد مبارکه در دومین روز از سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر

محمدرضا طلائی، نائب رئیس هیات مدیره انجمن علمی انرژی خورشیدی ایران گفت: پیشروی و بهره‌وری در حوزه نیروهای تجدیدپذیر توسط شرکت‌ پرتوان فولاد مبارکه باعث پیاده سازی اطمینان و اعتماد برای سرمایه‌گذاران در این حوزه می‌شود و اقدامی مبارک است.

محمدرضا طلایی، نایب رئیس هیأت مدیره انجمن علمی انرژی خورشیدی ایران در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: خوشبختانه توجه به نیروهای تجدید پذیر و حرکت به سمت استفاده از انرژی‌های خورشیدی روز به روز در کشور بیشتر می‌شود که استقبال و حضور پرشور بخش‌های مختلف در نمایشگاه انرژی‌های تجدید پذیر گواهی بر این موضوع است.

سرانه مصرف انرژی در کشور نشان می‌دهد مصرف انرژی در ایران دو برابر متوسط جهانی و چهار برابر کشورهای توسعه یافته است؛ نایب رئیس هیأت مدیره انجمن علمی انرژی خورشیدی ایران با اشاره به این موضوع، استفاده از انرژی‌های خورشیدی به جای فسیلی را ضروری دانست و توضیح داد: اگرچه تمام دنیا به سرعت به سمت استفاده از انرژی‌های خورشیدی حرکت می‌کنند ولی در حال حاضر سرمایه‌گذاران در کشور ما به دلیل هزینه‌های بالا در حوزه احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر و ریسک‌های موجود، استقبال چندانی از این موضوع نمی‌کنند و نسبت به ورود به این حوزه اعتماد و اطمینان کافی ندارند.

در ادامه طلایی با اشاره به اقدامات مجموعه فولاد مبارکه در حوزه نیروگاه‌های تجدید پذیر بیان داشت: ورود فولاد مبارکه به عرصه نیروهای تجدید پذیر و نیروگاه‌های خورشیدی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صنایع تولیدی کشور باعث ایجاد انگیزه برای سایر صنایع و سرمایه‌گذاران می‌شود و احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفی ۶۰۰ مگاواتی توسط این مجموعه چه در حوزه داخلی و چه خارجی اقدام بسیار مثبت و اثرگذاری تلقی می‌شود.

نایب رئیس هیأت مدیره انجمن علمی انرژی خورشیدی ایران ادامه می‌دهد: پیشروی و بهره‌وری در حوزه نیروهای تجدید پذیر توسط شرکت‌های پرتوان فولاد مبارکه باعث پیاده سازی اطمینان و اعتماد در این حوزه می‌شود و به نوعی سرمایه‌گذاران و حتی دیگر صنایع بزرگ کشور را نسبت به ورود به حوزه انرژی‌های تجدید پذیر و صنعت پاک و به دور از آلودگی ترغیب کنند.

گفتنی است پروژه نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی فولاد مبارکه بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور و بیست و پنجمین نیروگاه خورشیدی جهان است که فاز اول آن سال آینده پیش از فرا رسیدن زمان اوج مصرف انرژی به بهره‌برداری خواهد رسید. طلایی در این دراین‌باره خاطرنشان کرد: احداث بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی توسط فولاد مبارکه اقدامی بسیار بزرگ و در عین حال مبارک برای صنایع و کشور تلقی می‌شود و یک سیاست تشویقی به حساب می‌آید. امیدواریم دیگر صنایع نیز هرچه زودتر به سمت استفاده از نیروی خورشیدی به‌جای فسیلی حرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =