• ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
  • کد خبر: 48144
  • readingTime: ۱ دقیقه
تارزار

مدیرعامل شرکت فولاد تاراز چهارمحال گفت: بومی‌سازی ۲۵۰ قطعۀ صنعتی در طول دو سال گذشته به همت کارکنان شرکت فولاد تاراز ۱۹ دی ۱۴۰۲ انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمد خوش‌خلق، مدیرعامل شرکت فولاد تاراز چهارمحال در گفت‌وگو با روابط عمومی اظهار داشت: فرایند بومی‌سازی در فولاد تاراز از ابتدای تأسیس این مجموعه در سال ۱۳۹۵ و براساس نیاز حس شده در مجموعه آغاز شد.

وی افزود: به مرور زمان با تشدید تحریم‌ها و کاهش میزان ورود ارز به کشور، این حرکت سرعت بیشتری گرفت و در مجموعه فولاد تاراز نهادینه شد.

خوش‌خلق با بیان وجود برنامه مشخص سالیانه برای بومی‌سازی در شرکت فولاد تاراز، عنوان داشت: در طول مدت فعالیت شرکت، برای هر سال برنامه مشخصی داشته‌ایم و تلاش کردیم تا در هرسال بخشی از نیاز مجموعه را بومی کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد تاراز چهارمحال ابراز داشت: انواع رول‌های هدایت کننده ورق فولادی، سینک رول‌ها و چوک‌های نورد از جمله مهم‌ترین اقلام بومی‌شده توسط شرکت فولاد تاراز هستند و این فرایند، گاهی در قالب بهبود و گاهی در قالب طراحی و تولید انجام شده است.

وی ادامه داد: فرایند بومی‌سازی در شرکت فولاد تاراز در بخش‌های مختلف مکانیزم‌های هیدرولیک و پنوماتیک، روش‌های روانکاری و ... اجرایی شده است.

خوش‌خلق با بیان تأثیر مثبت بومی‌سازی‌های انجام شده بر کاهش خروج ارز از کشور، تصریح کرد: با کوشش کارکنان شرکت فولاد تاراز، در طول سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰۰ قطعه بومی‌سازی شده است که این فرایند، صرفه‌جویی قابل‌توجهی را در مجموعه رقم زد.

مدیرعامل شرکت فولاد تاراز چهارمحال اذعان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ نیز ۱۴۵ قطعه بومی‌سازی شده و همچنین پیشنهاداتی برای توسعه بومی‌سازی‌های انجام شده و تجاری‌سازی آن در قالب فروش این محصولات به دیگر شرکت‌ها وجود دارد که در دست بررسی است و درخصوص آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

خوش‌خلق خاطرنشان کرد: در خط ۱ نورد سرد فولاد تاراز که به تازگی به تولید رسیده است، فرایند نصب تجهیزات و رفع مشکلات به صورت کاملاً بومی انجام شده است و درحال حاضر، در وضعیت مناسبی به لحاظ کمی و کیفی درحال تولید محصول است؛ همین فرایند در خط ۲ نورد سرد نیز درحال انجام است.

مدیرعامل شرکت فولاد تاراز چهارمحال خاطرنشان کرد: تمامی اطلاعات مرتبط با بومی‌سازی‌های انجام شده در این شرکت به صورت دقیق در قالب دانش سازمانی آرشیو می‌شود تا در آینده نیز در دسترس مدیران و کارکنان مجموعه قرار داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =