کفش

مارک‌فروشان اصفهانی طبق روال هرسال برای ورود کفش‌های برند کالکشن ۲۰۲۴ فرش قرمز پهن کرده‌اند و با برگزاری جشنواره فروش کفش‌های تک سایز درصدد خالی شدن انبارهای خود هستند. حراج‌هایی که نتیجه آن ترافیک سنگین و تراکنش‌های میلیون تومانی در فروشگاه‌های مارک اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سال میلادی که نو می‌شود، بازار کفش مارک به تب وتاب عجیبی می‌افتد، تبلیغات رنگارنگ حراج به مناسبت ورود کالکشن جدید بر روی ویترین مجازی سایت‌ها و صفحات اینستاگرامی فروشگاه‌های برند سیتی سنتر سپاهان‌شهر و خیابان خاقانی نقش می‌بندد. حراج‌هایی که با روی خوش

مردم مواجه می‌شوند و خریداران برای اینکه از ماراتن جشنواره فروش مارک فروشان جا نمانند، یکی دو جفت کفش اسپرت اورجینال می‌خرند تا سال آینده مجدد به استقبال حراج کالکشن تک سایزها بروند. جشنواره‌های فروش کفش‌های اورجینال تک‌ سایز در فروشگاه‌های سیتی‌سنتر باعث شده پنج شنبه و جمعه‌ها، ترافیک سنگینی در ورودی پارکینگ این مرکز خرید ایجاد شود تاجایی‌که این روزها سیتی سنتر شلوغ‌تر از خیابان سپه یا پاساژ افتخار اصفهان است. مراجعه کنندگان نیز گاهی با پلاستیک‌های پر و لبخندی توام با رضایت و یا اغلب دست خالی از فروشگاه‌های مارک خارج می‌شوند. ولی نتیجه این جشنواره‌های فروش یک ترافیک سنگین در ورودی پارکینگ این مرکز خرید، ازدحام جمعیت در فروشگاه‌های مارک و تراکنش‌های میلیون تومانی است.

فرش قرمز مارک‌فروشان اصفهانی برای کالکشن ۲۰۲۴

مظنه مارک‌پوشی در نصف‌جهان

بررسی‌ها نشان می‌دهد برندهای معروف از آدیداس و نایکی گرفته تا اسکیچرز، ۳۶۱ درجه و پیک با شروع سال میلادی از طراحی سال خود تحت عنوان کالکشن جدید رونمایی می‌کنند و پس از یکی دو هفته این کفش‌های سال راهی بازارهای جهانی می‌شود. درنهایت فروشگاه‌های برند سیتی‌سنتر با گذشت دو و سه ماه از سال میلادی حوالی نوروز پذیرای کفش‌های طرح سال ۲۰۲۴ خواهند بود. به تعبیر بسیاری از برندفروشان اصفهانی اگرچه کفش‌های نیوکالکشن در ابتدا با قیمت بالایی عرضه می‌شوند ولی این کفش‌ها حکم میوه‌های نوبرانه در بازار را دارند و خبری از های‌کپی یا فیک آن‌ها تا اواسط بهار نیست.

با گذری در راهرو و طبقات مختلف سیتی‌سنتر روشن است که مارک‌ فروشان اصفهانی طبق روال هرسال در تلاش‌اند با شکستن قیمت‌ها، مردم را به خرید کفش‌های اورجینال با طراحی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ و یا تک سایزها تشویق‌ کنند؛ بدین‌صورت قفسه‌ فروشگاه و انبارها خالی می‌شود و فرش قرمز برای ورود کفش‌هایی با طراحی ۲۰۲۴ پهن خواهد شد. براساس مشاهدات میدانی از کفش فروشی‌های مارک در سیتی‌سنتر سپاهان‌شهر و خیابان خاقانی، مارک فروشان تخفیف‌های مختلفی بر قیمت کفش‌های مارک اعمال می‌کنند؛ بعضی از مارک‌ها مانند اسیکس به اعمال ۱۰ تا ۳۰ درصد تخفیف بر روی کالکشن سال قبل خود بسنده کرده‌اند تا خریداران به‌جای ۱۳ میلیون فقط با پرداخت ۱۰ میلیون تومان یک جفت کفش مارک ریباک با طراحی ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ بخرند. برندهایی مانند آدیداس و نایکی نیز به اعمال ۱۰ تا ۲۵ درصد تخفیف بر روی کالکشن سال گذشته خود اکتفا کرده‌اند ولی تعداد کفش‌های آن‌ها چندان زیاد نیست و به سرعت به فروش می‌رسند. در این میان شماری از برندها به جای درصد و عدد، قیمت کلی کفش را به نصف رسانده‌اند؛ مانند برند اسکیچرز در سیتی‌سنتر که کفش‌های اورجینال خود را با قیمت دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به حراج گذاشته است، البته تعداد سایزهای پرفروش زنانه و مردانه در میان کفش‌های این برند انگشت‌شمار است.

برخی دیگر از برندفروشان مانند ۳۶۱ درجه یا پیک روشی متفاوت برای فروش کفش‌های کالکشن قدیمی خود در پیش‌ گرفته‌اند. اگر سری به فروشگاه‌ این برندها در سیتی‌سنتر بزنید، با قیمت‌های حراجی از قبیل سه میلیون و ۹۹۹ هزار تومان یا چهار میلیون و ۹۹۹ هزار تومان مواجه خواهید شد. درمقابل مشابه این کفش‌های اورجینال در فروشگاه‌های اوتلت در طرح‌های دو تا بخر پنج تا ببر یا سه تا بخر ده تا ببر عرضه می‌شود. کفش‌های عرضه شده در فروشگاه‌های اوتلت با قیمت پایه چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تا هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. ولی با یک حساب سرانگشتی خرید ۱۰ جفت کفش از این فروشگاه‌ها به جای ۵۰ یا ۶۰ میلیون تومان حدود ۲۰ میلیون تومان و یا حتی کم‌ترهزینه دارد. همچنین بعضی مدل‌ها با سایز ۳۵ تا ۳۷ در فروشگاه‌های اوتلت با قیمت ۹۹۹ هزار تا یک میلیون و ۹۹۹ هزار تومان به فروش می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =