روز مادر

اگر پا به بازار مجازی یا حقیقی بگذارید، ردپای فرارسیدن روز مادر و تکانه‌های آن را در بازار احساس خواهید کرد. بنرهای حراج پشت شیشه فروشگاه‌ها و پیامک‌های تبلیغاتی به همراه هشتگ‌های حراج در فضای مجازی، همگی خبر از تکاپوی کسبه اصفهانی برای برگزاری جشنواره‌های فروش روز مادر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، "‌روز مادر مبارک" ترکیب این جمله بر روی برچسب قرمز حراج‌ها چهره‌ای متفاوت به شهر داده است. هوایی نه چندان تمیز و سرد در کنار شلوغی معابر و فروشگاه‌ها توصیف کوتاهی از وضعیت بازار پوشاک، کیف و کفش اصفهان در آستانه روز مادر است. کسبه اصفهانی با فرارسیدن روز مادر در تکاپوی فروش اجناس خود با درصدهای تخفیف متفاوتی افتاده‌اند تا نه‌تنها رکود از تاروپود بازار خارج شود بلکه اجناس در انبارها نماند و همه با هم به استقبال بازار شب عید روند.

شیپور حراج‌ها در آستانه روز مادر

این روزها مژده فرارسیدن روز مادر رنگ و بویی دیگر به خیابان‌های اصفهان بخشیده است و ویترین بیشتر فروشگاه‌های شهر با عبارت حراج تزئین شده‌اند. فروشگاه‌های مختلف از کیف و کفش و پوشاک گرفته تا لوازم خانگی در روزهای اخیر تبلیغات گسترده‌ای برای جشنواره‌های فروش ویژه روز مادر انجام داده‌اند و به مناسبت این عید اجناس خود را با درصدهای تخفیف متنوعی یعنی از ۵ تا ۸۰ درصدی به فروش می‌رسانند؛ درصدهایی که هر بیننده‌ای را وسوسه می‌کند تا از فرصت پیش آمده استفاده کند. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد بزرگ‌ترین جشنواره‌های فروش روز مادر به فروشگاه‌های سیتی‌سنتر سپاهان‌شهر تعلق دارد و در این مرکز خرید بساط حراج ۸۰ درصدی نیز توسط مارک‌فروشان پهن است. همچنین تبلیغات گسترده‌ای با مضمون " بی‌سابقه‌ترین جشنواره فروش شهر تحت عنوان ده ده" در روز گذشته مصادف با دهمین روز دی ماه سال جاری در این مرکز خرید برگزار شد؛ جشنواره‌ فروشی که نتیجه آن ترافیک سنگین در مسیر صفه تا سپاهان‌شهر، پرشدن پارکینگ سیتی‌سنتر و ازدحام خریداران در فروشگاه‌های پوشاک زنانه، کیف و کفش‌های مارک به ویژه چرم طبیعی بود.

سرخی حراج‌ها در بازار اصفهان با فرارسیدن روز مادر

با این وجود جشنواره‌های فروش روز مادر فقط به سیتی‌سینتر اختصاص ندارد و تمامی فروشگاه‌ها در سراسر شهر با نزدیک‌شدن به این روز شیپور تخفیفات و تبلیغات را به صدا درآورده‌اند. براساس مشاهدات میدانی شمار زیادی از مراجعه کنندگان پوشاک را برای هدیه روز مادر ترجیح می‌دهند که در حراج‌های ویژه روز مادر امکان خرید یک پالتو یا مانتو با حداکثر تخفیف ۵۰ درصدی وجود دارد و این درصد تخفیف برای خرید شومیز و لباس راحتی زنانه به ۷۰ درصد افزایش می‌یابد. همچنین انواع شال و روسری در جشنواره‌های فروش روز مادر با ۵ تا ۳۰ درصد تخفیف عرضه می‌شوند. اگر به دنبال خرید کیف و کفش برای هدیه روز مادر هستید، اجناسی از جنس چرم طبیعی با حراج ۵ تا ۱۵ درصدی به فروش می‌رسند، البته بعضی از برندها به طرح یکی بخر و دومی را با ۵۰ درصد تخفیف ببر، روی آورده‌اند.

دست‌فروشان نیز در کنار فروشگاه‌های اصفهان کسب‌ وکار مناسبی دارند و با عرضه اجناس قیمت پایین مانند شال و روسری‌ها ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی یا شومیز و بلوزهای کمتر از ۲۵۰ هزار تومان به بازار خود به مناسبت روز مادر رونق بخشیده‌اند.

لوازم خانگی به استقبال روز مادر می‌روند

جشنواره‌های ویژه روز مادر در اصفهان فقط مختص بازار پوشاک نیست و فروشگاه‌های لوازم خانگی و ظروف نیز به جمع این حراج پیوسته‌اند. در فروشگاه‌های لوازم خانگی انواع محصولات با ۱۰ تا ۱۶ درصد تخفیف به فروش می‌رسند و درکنار آن‌ها طرح‌های اقساطی متنوعی ویژه روز مادر نیز برپا شده است. البته این حراج‌ها فقط مختص کالاهای تولید داخل است و دیگر برندها جایی ندارند.

سرخی حراج‌ها در بازار اصفهان با فرارسیدن روز مادر

در بازار طلا خبری نیست

طلا تا قبل از گرانی‌ها یکی از کالاهای پرفروش برای هدیه روز مادر محسوب می‌شد. ولی در روزهای اخیر رفت‌وآمدها در بازار طلای اصفهان تغییری نکرده است که کسبه علت اصلی این موضوع را قیمت بالای طلا و سکه می‌دانند. اکنون هر گرم طلا ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد و برای خرید یک آویز کوچک طلا یا انگشتر سبک باید دست‌کم پنج میلیون تومان هزینه کرد. از این‌رو طلا در سبد خرید هدیه‌ روز مادر سهمی کوچک دارد.

سرخی حراج‌ها در بازار اصفهان با فرارسیدن روز مادر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =