سپاهان - آلمالیق

با جدیدترین خبر سایت لیگ قهرمانان آسیا از قرعه‌کشی مرحله حذفی یک اتفاق عجیب در قرعه‌کشی رخ خواهد داد که ممکن است به سود سپاهان شود.

به گزارش ایراسین به نقل از ورزش سه، قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا پنج‌شنبه هفته آینده در کوالالامپور پایتخت مالزی انجام می‌شود. اولین گلدان از تیم‌های اول منطقه غرب تشکیل می‌شود. العین (امارات)، نسف (ازبکستان)، الاتحاد، الهلال و النصر (عربستان سعودی) هستند که صدرنشین شده بودند و گلدان دوم شامل نوف‌باخور (ازبکستان)، سپاهان (ایران) و الفیحا (عربستان سعودی) است.

در منطقه شرق، در گلدان اول بانکوک یونایتد (تایلند)، یوکوهاما مارینوس (ژاپن)، ونتفورت کوفو (ژاپن)، کاوازاکی فرونتاله (ژاپن)، پوهانگ استیلرز (کره). گلدان دوم شامل شاندونگ تایشان (چین)، چونبوک هیوندای موتورز ( کره) و اولسان هیوندای (کره) خواهد بود.

پیش از اعلام AFC بسیاری از منابع خبری گمان می‌کردند که باتوجه به برابر نبودن تعداد تیم‌های اول و دوم صعود کننده، بدترین تیم صدرنشین به گلدان دوم سقوط می‌کرد و طبق این قاعده امکان مصاف سپاهان با نسف قارشی ازبکستان به عنوان ضعیف‌ترین صدرنشین وجود نداشت اما حالا انگار همه چیز شانسی و طبق قرعه بین تیم‌های حاضر در مرحله حذفی پیش می‌رود تا شانس قرعه آسان‌تر برای سپاهان ایران نیز وجود داشته باشد.

بنابراین قبل از قرعه‌کشی برای هر منطقه، یک تیم به‌طور تصادفی از گلدان اول کشیده می‌شود و در گلدان دوم قرار می‌گیرد تا تعداد گوی‌ها در هر گلدان یکسان باشد. قرعه‌کشی از منطقه غرب و شروع می‌شود. جالب اینکه طبق این روش تیم‌های قدرتمند النصر و الهلال نیز که مقتدرانه صعود کرده بودند ممکن است به گلدان دوم فرستاده شوند و قرعه‌های سختی نصیب‌شان بشود. طبق این قاعده احتمال تقابل غول‌های عربی نیز بیشتر از قبل خواهد بود.

شانس بزرگ سپاهان برای یک قرعه خوب در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا

تصور کنید یکی از تیم‌های الهلال، النصر یا العین به‌طور شانسی وارد گلدان دوم شود آنگاه احتمال مواجه شدن آن تیم قدرتمند، با سپاهان که در گلدان دوم است صفر می‌شود و ممکن است حذف یک تیم پرستاره در اولین مرحله حذفی رخ بدهد. بنابراین با وارد شدن النصر یا الهلال به گلدان دوم قرعه مرگ از سپاهان دورتر خواهد شد.

بدترین حالت برای سپاهان این است که الاتحاد عربستان یا نسف قارشی ازبکستان به گلدان دوم وارد شوند چرا که سپاهان به دلیل هم‌گروهی در مرحله قبلی در هر صورت با الاتحاد مصاف نمی‌کرد و همچنین باقی ماندن نسف در گلدان اول می‌تواند به منزله فرار سپاهانی‌ها از قرعه مرگ با رویارویی با یک نماینده دیگر از ازبکستان باشد. اگر نسف قارشی به گلدان دوم برود، سپاهان نزدیک به قرعه مرگ است و با یکی از تیم‌های العین، الهلال یا النصر مواجه خواهد شد.

طبق گفته AFC هر تیم در گلدان دوم به مصاف تیمی از گلدان اول خواهد رفت، با اصل حریف نشدن با تیمی که در مرحله گروهی بازی کرده‌اند. هشت تیم از هر دو منطقه غرب و شرق، پنج صدرنشین گروه و سه تیم برتر دوم در هر منطقه، راه خود را برای رسیدن به مراحل بالاتر حذفی ادامه خواهند داد.

شانس بزرگ سپاهان برای یک قرعه خوب در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا

الهلال عربستان که در سیستم مدرن لیگ قهرمانان دو بار عنوان قهرمانی مسابقات را به دست آورده است، برای چهاردهمین‌بار در مرحله حذفی حضور پیدا می‌کند که یک رکورد استثنایی است. این در حالی است که نوف‌باخور ازبکستان و الفیحا عربستان برای اولین‌بار به این مرحله رسیدند.

در شرق، تیم ژاپنی ونتفورت کوفو با تبدیل شدن به اولین تیم رده دومی که در اولین حضور خود در این رقابت‌ها به مرحله حذفی رسید، تاریخ‌ساز شد. باشگاه تایلندی بانکوک یونایتد نیز برای اولین‌بار به مرحله حذفی راه یافت.

چونبوک موتورز غول کره‌ای که دو عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده است، به الهلال پیوست تا چهاردهمین حضور در دور حذفی را ثبت کند. بقیه تیم‌های منطقه شرق شامل یوکوهاما مارینوس (ژاپن)، کاوازاکی فرونتاله (ژاپن)، پوهانگ استیلرز (جمهوری کره)، شاندونگ تایشان (چین) و اولسان هیوندای (جمهوری کره) هستند.

تیم‌های هر منطقه به ۸ مسابقه تقسیم می‌شوند که هر کدام یک بازی در خانه و یک بازی خارج از خانه انجام می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =