بازی سپاهان - مس

تیم فوتبال سپاهان با برتری ۴ بر یک مقابل مس رفسنجان، آمار گلزنی ویژه‌ای را تا این مقطع از فصل به ثبت رسانده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال سپاهان در هفته دوازدهم لیگ برتر عصر شنبه مقابل تیم مس رفسنجان به برتری ۴ بر یک دست یافت تا با ۲۱ امتیاز از ۱۰ بازی به رده دوم جدول صعود کند و با یک بازی کمتر و البته ۴ امتیاز کسر شده توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در فاصله ۳ امتیازی استقلال صدرنشین قرار گیرد.

این برد پرگل طلایی‌پوشان اصفهانی باعث شد، سپاهان یک رکورد ویژه نیز ثبت کند، شاگردان ژوزه مورایس حالا در ۱۰ بازی خود در لیگ برتر موفق شدند ۲۴ بار تور دروازه رقبا را به لرزه در آورند و میانگین ۲٬۴ گل به ازای هر بازی را به ثبت برسانند. این آمار برای لیگ ایران فوق‌العاده به شمار می‌رود؛ به ویژه اگر بدانیم از این حیث نزدیک‌ترین رقیب سپاهان یعنی استقلال با به ثمر رساندن ۱۵ گل در ۱۱ مسابقه میانگین ۱٬۳ را به ثبت رسانده و اختلاف فاحشی با زردپوشان دارد.

اما این پایان کار نیست، با مقایسه میانگین گلزنی برترین‌ تیم‌های اروپایی در ۶ لیگ معتبر جهان تا این مقطع از فصل، بیشتر متوجه عملکرد قابل تحسین نماینده اصفهان خواهید شد.

در لالیگا اسپانیا تیم رئال مادرید با به ثمر رساندن ۳۴ گل در ۱۶ بازی آمار ۲٬۱۲ گل به ازای هر بازی را به ثبت رسانده است؛ این آمار در لیگ برتر انگلیس برای قرمزپوشان آنفیلد ۲٬۲۵ گل در هر بازی است، لیورپول در فصل جاری در ۱۶ مسابقه ۳۶ بار دروازه حریفان را گشوده است.

اینتر در سری‌آ ایتالیا در ۱۵ بازی ۳۷ بار گلزنی کرده و میانگین ۲٬۴۶ را دارد؛ پاری‌سن‌ژرمن در لیگ یک فرانسه آمار ۲٬۵۳ گل برای هر بازی را دارد، آن‌ها در ۱۵ بازی ۳۸ گل به ثمر رساندند؛ براگا پرتغال نیز با به ثمر رساندن ۳۶ گل در ۱۳ مسابقه و ثبت آمار ۲٬۷۶ گل در هر بازی از دیگر تیم‌های برتر اروپا از نظر گلزنی هستند.

بهترین آمار در میان تیم‌های اروپایی را بایرن مونیخ آلمان در اختیار دارد، آن‌ها در بوندسلیگا به ازای هر بازی آمار شگفت‌انگیز ۳٬۳۸ گل را به ثبت رساندند تا تنها تیمی‌ باشند که از میانگین ۳ گل در هر مسابقه عبور کرده است؛ شاگردان توماس توخل در ۱۳ بازی ۴۴ بار دروازه حریفان خود را فرو ریختند.

با مقایسه آمار تیم‌های اروپایی با سپاهان در خواهیم یافت که زردپوشان دیار زاینده‌رود عملکرد بهتری نسبت به تیم‌هایی مانند رئال مادرید و لیورپول از خود نشان دادند و با سایر اروپایی‌ها نیز وضعیتی مشابه دارند و تنها بایرن‌مونیخ با اختلافی فاحش بالاتر از همه قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =