سالروز راهیابی فولاد مبارکه به فینال جایزه جهانی مدیریت دانش‌محور

در سال ۲۰۱۶ میلادی فولاد مبارکه توانست به کسب رتبه یازدهم سازمان‌های دانشی برتر در جایزه جهانی MAKE در سطح قاره آسیا نائل شود و در کنار شرکت‌هایی مانند TOYOTA، LG و SAMSUNG مورد تقدیر قرار گیرد.

به گزارش ایراسین، در تقویم رویدادهای فولاد مبارکه، ۲۵ آبان ماه یادآور کسب یکی دیگر از افتخارات فولاد مبارکه برای صنعت کشورمان است. در سال ۲۰۱۶ میلادی فولاد مبارکه توانست با افتخار به مرحله نهایی جایزه MAKE راه یابد و به کسب رتبه یازدهم سازمان‌های دانشی برتر در جایزه جهانی MAKE در سطح قاره آسیا نائل شود و در کنار شرکت‌هایی مانند TOYOTA، LG و SAMSUNG مورد تقدیر قرار گیرد.

مدیریت دانش در فولاد مبارکه به‌عنوان یک منبع ضروری برای تضمین و تثبیت مزیت‌های رقابتی در نظر گرفته می‌شود و جهت دست‌یابی به مزیت رقابتی پایدار، اقدامات متعددی در نظام مدیریت دانش این شرکت انجام شده است. شرکت فولاد مبارکه، از ابتدای تأسیس شرکت توانسته است با اجرای موفق نظام مدیریت دانش، علاوه بر کمک به تحقق اهداف کلان سازمان و تمرکز روی منابع دانشی، جوایز و اعتبارات بسیاری در عرصه ملی و بین‌المللی کسب کند و در این مسیر الگوی مناسبی برای بسیاری از کسب‌وکارهای داخل کشور بوده است.

همکاری با مؤسسات پژوهشی و دانشگاهی، ارتقای سیستم‌های مدیریت یکپارچه، سیستم‌های ارتباط با مشتریان و تأمین‌کنندگان و پیاده‌سازی رویکردهایی همچون پرتال مدیریت دانش، ثبت تجارب خبرگان، نقشه‌های دانش، کافه دانش و گروه‌های خبرگی در سطوح مختلف سازمان ازجمله اقدامات شاخص مدیریت دانش در شرکت فولاد مبارکه است. همچنین فولاد مبارکه در جهت فلسفه وجودی خود به‌عنوان شرکتی مسئولیت‌پذیر برای خلق آینده بهتر همواره رسالت خود دانسته است که به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، دانش سازمانی را ارتقا دهد و از طریق شرکت فنی مهندسی فولاد مبارکه، دانش فنی را به واحدهای فولادی سراسر کشورمنتقل سازد.

ازاین‌رو، شرکت فولاد مبارکه با هدف ارزیابی و اعتباردهی به اقدامات خود در نظام مدیریت دانش ضمن استقرار استاندارد مدیریت دانش (ISO ۳۰۴۰۱:۲۰۱۸)، در جایزه جهانی سازمان‌های دانشی برتر شرکت کرده است.

جایزه جهانی سازمان‌های دانشی برتر (MAKE) از سال ۱۹۹۸ تا سال ۲۰۱۸ توسط موسسه تحقیقاتی مدیریت دانش و سرمایه فکری TELEOS با همکاری شبکه جهانی دانش KNOW Network به‌صورت سالانه برگزار شد. هدف از این جایزه، تقدیر از سازمان‌های متعهد به پیاده‌سازی مدیریت دانش و معرفی آن دسته از سازمان‌هایی است که به کارایی برجسته‌ای در حوزه تجربیات مدیریت دانش دست یافته‌اند.

همچنین از سال ۲۰۱۹ جایزه MIKE به‌عنوان جایگزین جایزه MAKE و با محوریت مشابه، آغاز به کار کرد. هدایت و سازمان‌دهی این جایزه در ایران توسط دانشگاه صنعتی شریف و زیر نظر شورای عالی راهبری جایزه جهانی MAKE در ایران انجام می‌شود.

با کسب این افتخار، در کنفرانس بین‌المللی مدیریت ارزش‌آفرین دانش، نوآوری و سرمایه فکری در سال ۲۰۱۶ با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس شورای عالی راهبری جایزه جهانی MAKE در ایران و رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اهدای لوح تقدیر به مدیرعامل وقت فولاد مبارکه از شرکت فولاد مبارکه اصفهان به‌عنوان برترین شرکت دانش‌محور ایرانی و سازمان فینالیست جایزه جهانی MAKE قدردانی شد.

همچنین شرکت فولاد مبارکه موفق شد، با کسب عنوان سازمان دانشی برتر در جایزه مدیریت دانش MIKE در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ بار دیگر افتخارآفرینی کند.

هدف از برگزاری جایزه MIKE شناسایی و ارزیابی برترین شیوه‌های تبدیل دانش به محصولات، خدمات و راه‌حل‌های مؤثر است. محورهای اصلی الگوی MIKE شامل توانمندسازی کارکنان در راستای نوآوری، استراتژی، چشم‌انداز و رهبری تحول‌آفرین، خلق نیازها، انتظارات و تجارب مشتریان، گسترش شبکه‌های ارتباطی داخلی و خارجی، پرورش فرهنگ نوآوری سازمانی، سرمایه‌گذاری و ارائه محصولات و خدمات مبتنی بر دانش، اجرای شیوه‌ها و سیستم‌های دانشی برای خلق دانش، پیاده‌سازی فضای خلاقانه و مجازی برای ایجاد ارزش سهامداران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =