معدن طلا

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۱۷ نفر از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی واجد صلاحیت، برنده مزایده واحدهای معدنی این استان شدند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، مسعود ایرانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ، امروز شنبه در حاشیه جلسه مزایده معادن استان اردبیل گفت: مرحله فراخوان واگذاری این واحدها از طریق سامانه ستاد الکترونیکی دولت (ستاد) و روزنامه‌های کثیر الانتشار سراسری و محلی اطلاع‌رسانی شد که ۳۱ فعال عرصه‌های معدنی تقاضای خود را ارایه دادند.

وی افزود: این واحدها جزو ۳۵۹ معدن راکد اردبیل بودند که در راستای تامین مصالح مورد نیاز برای سرعت‌بخشی به پیشرفت پروژه‌های عمرانی و توسعه اقتصادی منطقه از سوی معاونت امور معادن اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت در نقاط مختلف استان شناسایی شدند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یادآور شد: معدن‌های تعیین تکلیف شده شامل پروانه اکتشاف، پروانه بهره‌برداری، گواهی کشف، مجوز برداشت موقت، محدوده اکتشافی، معادن متروکه و دپوی ماده معدنی است.

ایرانی اضافه کرد: تلاش می‌شود سایر معدن‌های راکد نیز شناسایی و در آینده نزدیک با برگزاری مزایده‌ای تعیین تکلیف شود. بیش از ۱۰۰ واحد معدنی فعال در استان اردبیل وجود دارد که با سرمایه‌گذاری افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال و استخراج سالیانه هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تن، برای حدود یک‌هزار و ۱۰۰ نفر فرصت اشتغال‌ ایجاد کرده‌اند.

استان اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، در شمال‌غربی کشور و همجوار با جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =