فولاد سفیددشت

مدیر تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد سفیددشت با اعلام این خبر که واحد فولادسازی با پیشرفت حدود ۹۷ درصدی تا دو ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود، گفت: راه‌اندازی این واحد در سه فاز پیش‌بینی ‌شده بود که تاکنون دو فاز آن شامل قوس الکتریکی و تولید مذاب محقق شده است.

به گزارش ایراسین، حسام مقدم‌علی معاون طرح‌های توسعه معادن و صنایع معدنی ایمیدرو، به همراه محمد آقاجانلو مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران و جمعی از مدیران و کارشناسان این بخش‌ها از طرح‌های توسعه در حال اجرا و واحدهای در حال بهره‌برداری شرکت فولاد سفیددشت بازدید کردند.

در این بازدید که روز چهارشنبه دهم آبان سال جاری انجام شد، حسام مقدم‌علی معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام‌شده، در جلسه‌ای با حضور ارکان پروژه بر لزوم هم‌افزایی هرچه بیشتر برای راه‌اندازی و تکمیل واحد فولادسازی این شرکت طبق برنامه زمانی پیش‌بینی‌شده تأکید کرد.

پیشرفت ۸۶ درصدی پروژه تصفیه‌خانه شرکت فولاد سفیددشت

محمد آقاجانلو مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران نیز در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از فرایند تولید و اجرای طرح‌های توسعه این شرکت عنوان کرد: طبق گزارش‌های موجود، پروژه تصفیه‌خانه شرکت فولاد سفیددشت نیز که به‌منظور تأمین آب موردنیاز واحدهای تولیدی با ظرفیت ۲۴۰ لیتر بر ثانیه در حال احداث است اکنون با پیشرفت ۸۶ درصدی در حال تکمیل شدن است.

تأمین کل آب موردنیاز فولاد سفیددشت با تصفیه و بازچرخانی پساب‌های شهری در سیکل تولید

وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه کل آب موردنیاز شرکت از محل تصفیه و بازچرخانی پساب شهری تأمین می‌شود اضافه کرد: با ‌وجود این، میزان مصرف آب شرکت فولاد سفیددشت از ۱.۵ مترمکعب برای هر تن محصول به یک مترمکعب کاهش پیدا کرده که قابل‌توجه و تقدیر است.

آقاجانلو با اشاره به اهمیت رعایت دستورالعمل‌های زیست‌محیطی در شرکت‌های تولیدی افزود: دو واحد غبارگیر نیز در راستای حفاظت از محیط‌زیست و با صرف ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار در این شرکت در حال احداث است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

تأمین ۸۰ تا ۸۵ درصد تجهیزات یدکی موردنیاز فولاد سفیددشت از داخل کشور

در ادامه این جلسه، محمود ارباب‌زاده مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت نیز ضمن ارائه گزارشی از روند تولید و پروژه‌های در دست احداث این شرکت و بابیان اینکه فرایند احداث واحد ریخته‌گری بیلت از سال ۱۴۰۱ آغاز شده گفت: این پروژه با پیشرفت ۴۲ درصدی همراه است و ۴۰ درصد تجهیزات موردنیاز این واحد تأمین و وارد سایت شده‌اند.

وی از تکمیل این واحد تا دو سال آینده خبر داد و تصریح کرد: با بهره‌برداری از واحد بیلت سالانه ۸۰۰ هزار تن شمش فولاد برای کارخانه‌های تولیدکننده مقاطع ساختمانی در شرکت فولاد سفیددشت تولید می‌شود.

ارباب‌زاده با بیان اهمیت بومی‌سازی تجهیزات واحدهای تولیدی تأکید کرد: در حال حاضر ۸۰ تا ۸۵ درصد تجهیزات یدکی موردنیاز واحدهای در حال بهره‌برداری شرکت از داخل تأمین‌شده‌اند و حدود ۱۲ میلیون یورو از تجهیزات موردنیاز بومی‌سازی شده است.

میزان تولید آهن اسفنجی ۸ درصد فراتر از برنامه پیش‌بینی‌شده

ایمان سلیمانی، مدیر بهره‌برداری فولاد سفیددشت هم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند تولید در شرکت از تولید ۵۴۶ هزار تن آهن اسفنجی از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه خبر داد و گفت: این میزان تولید علی‌رغم محدودیت مصرف برق در تابستان حاصل‌شده که ۸ درصد از برنامه هدف‌گذاری بیشتر است.

وی افزود: شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری تمام آب موردنیاز خود را جهت تولید از پساب تصفیه‌شده شهری تأمین می‌کند. درواقع، با کمک یک شرکت دانش‌بنیان، بیش از چهار سال است که با تصفیه پساب شهری، ۴۰ لیتر آب بر ثانیه برای استفاده در واحدهای تولیدی شرکت با استفاده از فناوری UF (اولترافیلتراسیون) تأمین می‌شود.

اضافه شدن ۸۰۰ هزار تن اسلب به ظرفیت تولید فولاد میانی کشور

بنابر این گزارش، در ادامه این جلسه، جمشید علی‌بابایی، مدیر تکنولوژی و توسعه شرکت نیز در این جلسه با اعلام این خبر که واحد فولادسازی با پیشرفت حدود ۹۷ درصدی تا دو ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌گردد، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این واحد در سه فاز پیش‌بینی ‌شده بود که تاکنون دو فاز آن شامل قوس الکتریکی و تولید مذاب محقق شده و با انجام فعالیت‌های واحد ریخته‌گری، فاز سوم نیز تکمیل می‌گردد. با بهره‌برداری از این طرح سالانه ۸۰۰ هزار تن اسلب به ظرفیت تولید فولاد میانی کشور اضافه می‌شود.

گفتنی است در حال حاضر شرکت فولاد سفیددشت برای ۸۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و برای ۲ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =