ایمیدرو

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور اعلام کرد: برندسازی جهانی صنعت گوهرسنگ، هدف نهایی مسابقات پیش رو است.

به گزارش ایراسین، سید ابومحمد هاشمی امروز در مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات آزاد ملی مهارت گوهر تراشی که در شهرستان فردوس آغاز شده گفت: با توجه به ظرفیت صنعت گوهرسنگ کشور، برندسازی تراشکاران گوهر سنگ و محصولات گوهرسنگ ایران ضروری است.

وی افزود: صنعت گوهر سنگ از نظر توانمندی فعالان و کیفیت محصول، باید به دنیا معرفی شود.
مجری طرح گوهرسنگ با اشاره به ضرورت تحول در آموزش صنعت گوهرسنگ تصریح کرد: در بخش آموزش ها، باید از تراش عمومی عبور کنیم و به سمت تراش های بازار محور حرکت کنیم.
وی ادامه داد: حضور ایران در نمایشگاه های بین المللی تخصصی گوهرسنگ مانند نمایشگاه ایتالیا، تایلند و غیره، موجب توسعه صنعت گوهرسنگ می شود و زمینه ورود ما به بازارهای بین المللی فراهم خواهد شد.

تولید اسلب عقیق در دستور کار
هاشمی خاطرنشان کرد: در سفر ۱۰ آبان ۱۴۰۰ به شهرستان فردوس و مذاکره با مسئولان، تصمیم بر اجرای طرح جهانی صنایع دستی گوهرسنگ ها گرفته شد.
وی افزود: مسابقات گوهرسنگ با توجه به طیف سنی و علمی آن برای ما بسیار امیدوارکننده است.
مجری طرح گوهر سنگ اعلام کرد: در راستای سند ملی توسعه صنعت گوهرسنگ کشور، پیگیری کارگاه صنعتی تولید اسلب عقیق در شهرستان فردوس در دستور کار قرار گرفته است.
نخستین رویداد ملی مسابقات گوهرتراشی با مشارکت ایمیدرو و سازمان فنی و حرفه ای از امروز آغاز شده و تا ۱۱ آبان ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =