محصولات فولادی

اغلب شرکت‌های گروه فلزات اساسی در بازار سرمایه در گزارش‌های ۶ ماهه از رشد چشم‌گیر سود در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به تابستان ۱۴۰۱ خبر دادند. اگرچه گزارش‌های ۶ ماهه نشان می‌دهد سود تولیدکنندگان در فصل تابستان کمتر از بهار بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، اغلب شرکت‌های گروه فلزات اساسی در بازار سرمایه در گزارش‌های ۶ ماهه از رشد چشم‌گیر سود در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به تابستان ۱۴۰۱ خبر دادند. اگرچه گزارش‌های ۶ ماهه نشان می‌دهد سود تولیدکنندگان در فصل تابستان کمتر از بهار بود ولی فخاس، کاوه، فغدیر و ارفع در سودآوری روند رو به رشدی را به ثبت رساندند. رشد سودآوری این شرکت‌ها در تابستان ۱۴۰۲ در حالی اتفاق می‌افتد که ریزش قیمت محصولات فولادی طی سال‌های گذشته با کاهش حاشیه سود تولیدکنندگان بزرگ بازارهای جهانی همراه بود. بسیاری از تولیدکنندگان چینی پس از کاهش قیمت محصولات فولادی در بازارهای جهانی در صورت‌های مالی خود زیان شناسایی کرده‌اند.

رشد سود این ۴ شرکت در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ به قرار نمودار زیر است:

تابستان پر سود گروه فلزات‌اساسی در بازار سرمایه

سود هر سهم فخاس در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به تابستان ۱۴۰۱ با رشد ۴۴۰ درصدی از ۱۸۶ ریال به ازای هر سهم به ۸۱۹ ریال رسید. سود فخاس در تابستان امسال از فصل بهار نیز بیشتر بود در حالی که سود هر سهم کاوه، غدیر و ارفع در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به فصل بهار کاهش چشم‌گیری داشت. برای مثال ارفع در بهار ۱۴۰۲ به ازای هر سهم ۲۰۱۸ ریال سود ساخت ولی سود سه ماهه تابستان به ۱۰۷۲ ریال رسید. سود این ۴ تولید کننده طی ۱۰ فصل اخیر به قرار نمودار زیر است:

تابستان پر سود گروه فلزات‌اساسی در بازار سرمایه

سودآوری هر چهار شرکت طی ۱۰ فصل اخیر روند صعودی داشت. ارفع بهار ۱۴۰۰ برای هر سهم ۳۹۱ ریال سود ساخت و در تابستان ۱۴۰۲ هزار و ۷۲ ریال سود ثبت کرد. سودآوری ارفع در طول ۱۰ فصل اخیر ۲۷۴ درصد رشد کرد. پس از آن سودآوری کاوه با رشدی ۳۲۵ درصدی از ۲۲۶ ریال به ۷۳۶ ریال برای هر سهم رسید. پس از ارفع و کاوه شرکت فخاس نیز بهار ۱۴۰۰ به ازای هر سهم ۴۵۲ ریال سود شناسایی کرد ولی این عدد در تابستان ۱۴۰۲ با رشد ۱۸۱ درصدی به ۸۱۹ رسال رسید. در مقابل رشد سود در فغدیر کمتر از ۳ شرکت دیگر بود. فغدیر بهار ۱۴۰۰ به ازای هر سهم ۲۳۵ ریال سود شناسایی کرده‌ بود ولی این عدد تا تابستان ۱۴۰۲ به ۳۱۳ ریال رسید.

بهار ۱۴۰۲ سود هر سهم این چهار شرکت بالاتر از ۵۰۰ ریال بود و در تابستان نیز به جز فغدیر، سه شرکت دیگر سودی بالاتر از ۵۰۰ ریال شناسایی کردند تا روند رو به رشدی در طول ۱۰ فصل اخیر به ثبت برسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =