• ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
  • کد خبر: 44373
  • readingTime: ۲ دقیقه
خودرو

قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ افت جزئی نسبت به روز گذشته دارد. اکثر خودروها در ثبات کامل بوده اما برخی دیگر، کاهش قیمت جزئی را تجربه کردند.

به گزارش ایراسین، قیمت خودرو امروز سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ نزولی گزارش می‌شود. البته اکثریت بازار، میل به تغییر نداشته و در ثبات کامل قرار دارند؛ اما برخی دیگر از خودروها، افت قیمت را تجربه می‌کنند.

نرخ دلار در بازار آزاد، امروز نیز با کاهش جزئی به محدوده ۵۰ هزار تومان نزدیک شد و همین امر می‌تواند تنها دلیل افت قیمت در برخی از محصولات داخلی و مونتاژی باشد. البته جدی شدن روند واردات خودرو و بارگزاری مشخصات خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه، می‌تواند یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار روی بازار خودروهای داخلی و مونتاژی باشد.

باتوجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت آرامی را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی از آغاز امروز کاهش‌هایی جزئی دارد.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای از هاچ‌بک‌های محبوب ایران خودرو محسوب می‌شود که ۶ میلیون تومان افت قیمتی داشته و با نرخ ۶۰۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس LX TU۵ که سدان محبوب ایران خودرو است نیز حدود دو میلیون تومان کاهش دارد و با قیمت ۶۱۹ میلیون تومان معامله می‌شود.

رانا پلاس که خودرویی بر پایه پلتفرم پژو ۲۰۶ طراحی و تولید شده، رکورددار افت قیمت در بازار امروز بوده و با افت هفت میلیون تومانی به نرخ ۴۸۸ میلیون تومان رسید.

دنا پلاس ۶ دنده توربوشارژ یکی دیگر از معدود خودروهای داخلی بازار است که تغییر قیمت دارد. این سدان رده بالای ایران خودرو تنها حدود یک میلیون تومان کاهش قیمت داشته و به نرخ ۷۳۶ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز با پیروی از داخلی‌های بازار افت ناچیزی دارد.

بسترن B۳۰ با مدل ۱۴۰۰ یکی از سدان‌های توقف تولید خورده بهمن موتور بوده که از هفته گذشته با نرخ ۹۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و تغییری ندارد.

هایما S۵ دنده‌اتوماتیک یکی از معدود کراس‌اوورهای مونتاژی بازار است که افت قیمتی درحد جزئی دارد. این خودرو با حدود ۱۰ میلیون تومان کاهش به نرخ یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان رسیده است.

فردا T۵ محصول مونتاژی فردا موتورز محسوب می‌شود که سرانجام پس از هفته‌ها ثبات قیمتی، در روز گذشته توانست ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کنده. اما امروز تغییری نداشته و با قیمت یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان خرید و فروش شود.

فونیکس تیگو ۷ پرو یکی دیگر از معدود خودروهای مونتاژی بازار بوده که افت قیمت اندکی دارد. این کراس‌اوور گران قیمت مدیران خودرو تنها حدود پنج میلیون تومان افت قیمتی دارد و روی کانال یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

افت جزئی که نرخ دلار در روز گذشته تجربه کرد، توانست تأثیر خود را روی قیمت خودروی امروز بگذارد. بنابراین تا زمانی که نرخ دلار در بازار آزاد تغییراتی نداشته باشد، بعید است که در روزهای آینده، قیمت خودرو بالا و پایین داشته باشد. البته عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه می‌تواند تا حد بسیاری قیمت خودروهای وارداتی را کاهشی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =