نخستین رویداد صنعت دانش بنیان

محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: در حال حاضر در صنعت جهانی فولاد در حوزه هوشمندسازی و تبدیل شدن به صنعت سبز رقابت‌ها بسیار شدید شده است. از سوی دیگر با توجه به کاهش قیمت‌های جهانی، شرکت‌ها تلاش دارند به فناوری های جدید در جهت کاهش هزینه‌ها و اقتصاد چرخشی روی آوردند لذا به حوزه‌های دانشی نگاه ویژه‌ای دارند.

محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در حاشیه نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: در مجموعه‌های فولادی نظیر فولاد مبارکه طی چند دهه گذشته اتفاقات ارزشمندی در جهت رشد و توسعه کمی اتفاق افتاده و از قابلیت‌های تکنولوژی روز نیز استفاده شده است. همچنین سرعت رشد تکنولوژی و روی آوردن به فناوری‌های جدید نیز در این شرکت بسیار بالا بوده است.

وی افزود: در حال حاضر در صنعت جهانی فولاد در حوزه هوشمندسازی و تبدیل شدن به صنعت سبز رقابت‌ها بسیار شدید شده است. از سوی دیگر با توجه به کاهش قیمت‌های جهانی، شرکت‌ها تلاش دارند به فناوری های جدید در جهت کاهش هزینه‌ها و اقتصاد چرخشی روی آوردند لذا به حوزه‌های دانشی نگاه ویژه‌ای دارند.

وی ادامه داد: در یک فرآیند کلی صنعت فولاد در استفاده از تکنولوژی‌های جدیدی که بتوانند به فرآیندها کمک کنند و راندمان را افزایش دهند ورود کرده است. ما نیز باید بتوانیم در رقابت‌های جهانی پا به پای جهان پیش برویم و پا به پای پیشروان صنعت فولاد قدم بگذاریم؛ لذا یک حرکت اجتناب ناپذیر حوزه فناوری‌های جدید و نیازهای فناوری صنعت فولاد، برقراری ارتباط تنگاتنگ با شرکت‌های بزرگ و دانش بنیان است.

طیب نیا تصریح کرد: در کنار این موضوع باید ارتباط قوی با دانشگاه ها برقرار شود. در فولاد مبارکه بستر ارتباط با دانشگاه در قالب گریدهای دانشگاهی و حمایت از پایان نامه ها فراهم و بالغ بر ۹۰۰ عنوان تعریف شده است. همچنین ۹۷۲ درخواست از سال گذشته تاکنون از سوی دانشگاه و مراکز تحقیقاتی بررسی و ۲۲۴ درخواست مصوب شده است. علاوه بر این ۱۰ رویداد علمی دانشگاهی با حوزه‌های دانشی، دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان داشته‌ایم و سرمایه گذاری خوبی در شتاب دهی و پیش شتابدهی در شرکت‌های دانش بنیان رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد: ما همچنین از ۲۴ طرح خطر پذیر حمایت کردیم و توانستیم شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه را به شرکت خطر پذیر تبدیل کنیم تا بتوانیم با بودجه بالغ بر هزار میلیارد تومانی نقش جدی و محوری به عنوان یک شرکت بزرگ در توسعه فرآیند دانش بنیان در کشور داشته باشیم.

وی در پایان یادآور شد: در کنار نگاه نو به حرکت به سوی دانش بنیان‌ها، اقدمات قبلی در فولاد نیز تقویت شده است. در این راستا بودجه تحقیق و توسعه افزایش پیدا کرد. در حوزه بومی سازی به طور جدی سرمایه گذاری کردیم و سال گذشته بالغ بر ۱۳۰۰ عنوان بومی سازی به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان رقم خورد. همچنین هدف گذاری کردیم بتوانیم بومی سازی ۹۰ درصدی در قطعات و تجهیزات را به ۹۸ درصد برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =