هلدینگ آتیه‌فولاد نقش‌جهان

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه در جلسه‌ای که به میزبانی مدیریت هلدینگ آتیه‌فولاد نقش‌جهان برگزار شد، بر اهمیت و لزوم استفاده از تجارب فولاد مبارکه و هم‌افزایی در تأمین منابع مالی موردنیاز گروه تأکید کرد.

به گزارش ایراسین، معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه به همراه جمعی از مدیران و رؤسای این معاونت و رؤسای معاونت سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه در جلسه‌ای که به میزبانی مدیریت هلدینگ آتیه‌فولاد نقش‌جهان برگزار شد، بر اهمیت و لزوم استفاده از تجارب فولاد مبارکه و هم‌افزایی در تأمین منابع مالی موردنیاز گروه تأکید کرد.

در ابتدای این جلسه مهدی کویتی، معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه، ضمن تبیین اهداف و رویکرد این معاونت از برگزاری مستمر گردهمایی‌های مشابه با شرکت‌های گروه فولاد مبارکه در خصوص چگونگی اثربخش‌تر کردن تعاملات درون‌گروهی و ارتقای کیفی فرایندهایی نظیر تهیه صورت‌های مالی تلفیقی، تدوین بودجه تلفیقی، مبادلات ارزی و ریالی و همچنین هم‌افزایی در تأمین منابع مالی موردنیاز گروه مطالبی مطرح کرد.

وی با اشاره به تجارب گرانبهایی که در طول دوران بهره‌برداری فولاد مبارکه در حوزه‌های مالی و اقتصادی کسب‌ شده، خواستار استفاده حداکثری شرکت‌های گروه از این تجارب در زمینه‌هایی نظیر مدیریت مالیاتی، قراردادهای بیمه، سیستم‌های محاسبه بهای تمام‌شده محصولات، گزارشگری با رویکرد پایداری متناسب با استانداردهای روز دنیا و تأمین مالی بهینه گروه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود فولاد مبارکه شد.

وی با برشمردن محدودیت‌های موجود در حوزه تأمین مالی فولاد مبارکه بر لزوم دغدغه‌مندی مدیران عامل و مدیران مالی گروه در تأمین مالی شرکت‌های خود از ظرفیت‌های موجود تأکید کرد.

بنابراین گزارش در بخش نخست این جلسه، مدیرعامل هلدینگ آتیه‌فولاد نقش‌جهان، ضمن استقبال از ابتکار معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه در برگزاری چنین گردهمایی‌هایی، به معرفی هلدینگ آتیه‌فولاد نقش‌جهان و اهداف و چالش‌های پیش روی این هلدینگ پرداخت.

حامدحسین ولی‌بیک اظهار داشت: ارتقای تعاملات شرکت‌های گروه فولاد مبارکه می‌تواند در تحقق اهداف استراتژیک گروه و کیفی‌تر شدن فرایندهای اقتصادی و مالی فی‌مابین گروه نقش مؤثری داشته باشد.

در ادامه این جلسه، مدیران مالی هر دو مجموعه با بررسی ابعاد کلی تعاملات موجود، درخصوص رفع چالش‌های پیش رو تبادل‌نظر و راهکارهای پیشنهادی را تحلیل کردند.

برخی از مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده در این جلسه عبارت‌اند از: رفع مغایرت‌های تلفیق حسب گزارش فولاد مبارکه در بازه زمانی دوهفته‌ای؛ لزوم ایجاد کمیته بررسی سیستم‌های اطلاعاتی و مالی در شرکت‌های گروه؛ لزوم بررسی ظرفیت‌های موجود در کشور عمان؛ بررسی استفاده از منابع ارزی مشترک با رویکرد تهاتر و تبادلات ارزی درون‌گروهی در چارچوب قانون و مقررات جاری کشور در راستای رفع نیازمندی‌های گروه؛ مدل‌سازی و برنامه‌ریزی منابع و مصارف مالی شرکت‌های گروه و تدوین افق و چشم‌انداز گروه با رویکرد تأمین منابع مالی بلندمدت؛ لزوم برقراری پیوند بین برنامه‌ریزی‌های استراتژیک و بودجه در سطح گروه؛ برگزاری جلسات آموزشی حسب مورد در حوزه‌های اقتصادی و مالی؛ تهیه کاربرگ‌های حسابداری و ارسال هم‌زمان آن‌ها با ثبت اطلاعات صورت‌های مالی در سامانه اکسیر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =