• ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
  • کد خبر: 42482
  • readingTime: ۲ دقیقه
بازار خودرو

قیمت خودرو امروز ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ در بازار خودروهای داخلی صعودی و در بازار خودروهای مونتاژی نزولی بود. اکثر مواقع روند قیمت‌ها در هر دو بازار یکسان هستند اما، امروز هر بازار روند متفاوتی را برگزیده است.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو در اکثر روزهای مرداد و شهریور ثابت بود اما، در هفته اخیر نوسان‌ها و لرزه‌هایی در بازار خودرو در تبعیت از بازار ارز رخ داد. بازار خودروهای داخلی در اکثر مدل‌ها افزایشی بود اما، بازار خودروهای مونتاژی روندی کاملاً متفاوت و معکوس را طی کرد. یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت خودروهای داخلی میزان تقاضای بیشتر این خودروها نسبت به محصولات مونتاژی است.

مطابق با قیمت‌های اعلامی وبسایت کارنامه، قیمت اکثر خودروهای داخلی صعودی و در سوی مقابل قیمت تعداد قابل توجهی از خودروهای مونتاژی نزولی بود.

قیمت خودروهای داخلی

پژو ۲۰۶ تیپ ۲، اقتصادی‌ترین محصول ایران خودرو در بازار آزاد، امروز ۱۰ میلیون تومان گران شد تا با قیمت نهایی ۴۷۰ میلیون تومان در بازار معامله شود.

شاهین G، لوکس‌ترین سدان سایپا امروز شش میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و با قیمت نهایی ۵۷۰ میلیون تومان در بازار حاضر شد.

رانا پلاس، فیس‌لیفت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار در بازار آزاد امروز یک میلیون تومان گران شد و با عدد نهایی ۴۸۸ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو پارس LX TU۵، سدان کهنه‌کار ایران خودرو در بازار آزاد امروز دو میلیون تومان گران شد و با قیمت پایانی ۶۱۰ میلیون تومان در بازار معامله شد تا در لیست محصولات دارای افزایش قیمت آبی‌پوشان جاده مخصوص قرار گیرد.

قیمت خودروهای مونتاژی

چری آریزو ۵IE جدید توربو، سدان پرطرفدار مدیران خودرو در بازار آزاد امروز ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد تا با قیمت نهایی یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شود.

ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای، ارزان‌ترین خودروی مونتاژی بازار، امروز ۱۰ میلیون تومان در بازار ارزان شد تا با قیمت نهایی و رند ۷۰۰ میلیون تومان در بازار معامله شود.

فونیکس تیگو ۷ پرو، نماینده برند فونیکس در نوسانات امروز بازار خودروهای مونتاژی، امروز ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد تا با قیمت نهایی یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان در بازار معامله شود.

هایما S۵ اتوماتیک، کراس‌اوور پرفروش ایران خودرو امروز بر خلاف محصولات داخلی این شرکت پنج میلیون تومان ارزان شد و با قیمت نهایی یک میلیارد و ۲۰۵ میلیون تومان در بازار حاضر شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته جاری

با توجه به افزایش یافتن قیمت ارز در بازار امروز، افزایش یافتن قیمت خودروهای داخلی امری طبیعی است اما در پاسخ به این سوال که چرا قیمت خودروهای مونتاژی در بازار امروز کاهش یافت باید به چند عامل اشاره کرد.

اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت خودروهای داخلی همانطور که اشاره شد افزایش قیمت ارز است اما، پس از ارز آغاز نیمه دوم سال یکی دیگر از دلایل مهم افزایش قیمت خودروهای داخلی است، چراکه با توجه به آغاز فصل مدارس و دانشگاه‌ها و سرد شدن هوا بسیاری از افراد و خانواده‌ها تمایل دارند تا به هر نحوی که شده یک خودروی اقتصادی را تهیه کنند تا رفت‌و ‌آمد زمستان خود را تسهیل کنند.

خودروهای مونتاژی اقتصادی نیز در برابر کاهش قیمت نسبتاً مقاومت کردند اما، خودروهای نسبتاً لوکس مونتاژی به دلیل کم بودن قدرت خرید اکثر افراد جامعه با مازاد عرضه در بازار مواجه‌اند. به همین دلیل قیمت این خودروها در بازار کاهش یافت. از سوی دیگر عرضه خودروهای مونتاژی در دور سوم سامانه یکپارچه در کاهش قیمت این خودروها بی‌تأثیر نبود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =