بذرپاش

وزیر راه و شهرسازی از ۴بانده شدن ۱۱۵ کیلومتر در مسیر اصلی اهواز به چذابه خبر داد و گفت: ایمنی این مسیر با رفع ۲۲ نقطه پرحادثه، ایجاد ۳۴ کیلومتر روشنایی و بیش از ۲۳۰ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت انجام شده است.

به گزارش ایراسین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با حضور در پایانه مرزی چزابه که یکی از پایانه‌های اصلی خروج به سمت کربلای معلی است، حضور یافت و گفت: در استان خوزستان دو پایانه شلمچه و چزابه را داریم که سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون زائر از این پایانه تردد کرده اند.

بذرپاش افزود: امسال با تغییر در ورودی و خروجی، تا کنون ۱۴ درصد افزایش ورودی داشته ایم و خروجی ها نیز ۲۶ درصد افزایش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: موج برگشت زائران از روز جمعه آغاز خواهد شد و تمهیدات جدی در پایانه‌ها اندیشیده شده است که این تردد مانند موج رفت با کمترین مشکل مدیریت شود.

وی اظهار کرد: مسیر اصلی اهواز به چزابه که ۱۱۵ کیلومتر است، به فضل خدا امسال ۴ بانده شد که اتفاق قابل توجهی است، در ایمنی تردد نقش بسزایی دارد و حجم حمل و نقل را مدیریت می کند.

به گفته بذر پاش علاوه بر اینکه ۲۲ نقطه پرحادثه این محور رفع شد، ۳۴ کیلومتر روشنایی ایجاد شد و بیش از ۲۳۰ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت صورت گرفت.

همچنین آشکارسازی و نصب علائم ترافیکی با هدف رفع نقاط پرحادثه، جدا کننده‌های مسیر همه و همه برای افزایش امنیت در دو محور چزابه و شلمچه انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در مجموع استان خوزستان هزار و ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه دارد که حدود هزار و ۵۰ کیلومتر آن احداث شده است؛ در حال حاضر در وزارت راه شهرسازی در بخش ملی و استانی نیز ۴۰۰ کیلومتر در دست ساخت داریم.

وی تشریح کرد: توسعه شبکه بزرگراهی استان خوزستان در دستور کار قرار دارد که در این راستا بعد از اربعین قطعاتی از کریدور جنوبی نوار ساحلی را افتتاح خواهیم کرد و قطعات مختلفی که از شلمچه آغاز می‌شود تا نزدیک گوادر در مرز پاکستان ادامه پیدا خواهد کرد که هزار و ۸۶۰ کیلومتر است و ۶۰۰ کیلومتر از این مسیر کریدوری باقی مانده است که بخشی از آن در استان خوزستان است.

بذرپاش ابراز امیدواری کرد: تلاش می‌شود بخش‌های باقی مانده تا پایان دولت به اتمام برسد که بخشی از آن کنار گذر ماهشهر است و تصمیم گیری شد و بخش مربوط به خرمشهر و آبادان نیز روزهای آتی تصمیم گیری می‌شود.

بر اساس این گزارش از مزایای این کریدورها می‌توان به اهمیت تامین ایمنی تردد کاربران جاده ای با توجه به موقعیت گردشگری و کشاورزی منطقه، تکمیل شبکه بزرگراهی جنوبی کشور، کاهش مسافت سفر، مصرف سوخت، تصادفات رانندگی و فزایش و بهبود رونق اقتصادی با تامین دسترسی ایمن به مناطق مسکونی و بنادر سواحل جنوبی به مرکز استان و استان های همجوار اشاره کرد.

وی در خاتمه با اشاره به تردد اتباع خارجی تصریح کرد: در دولت مصوب شد به اتباع خارجی نیز ویزا داده شود که بخش اعظمی از آن‌ها به استان سیستان و بلوچستان و همچنین خوزستان گسیل شدند سپس به مرز چزابه منتقل شدند که سفر زائران اباعبدالله تسهیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =