• ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
  • کد خبر: 41515
  • readingTime: ۲ دقیقه
دستگاه حفاری معدن

شرکت معدنی عربستان سعودی (معادن) اعلام کرد که سود این شرکت در سه ماهه دوم سال به دلیل کاهش قیمت‌های فروش و هزینه‌های بیشتر، بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایراسین به نقل از دنیای معدن، شرکت معدنی عربستان سعودی در گزارشی به بورس اعلام کرد که در سه ماهه دوم ۳۵۰.۹ میلیون ریال (۹۳.۵۳ میلیون دلار) سود خالص ثبت کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۱.۳ درصد کاهش داشته است.

داده های Refinitiv نشان می دهد که این رقم کمتر از پیش بینی های تحلیلگران برای سود خالص ۵۷۷.۶ میلیون ریال در سه ماهه دوم است.

این نیز با کاهش ۱۶.۳ درصدی از سود خالص شرکت در سه ماهه اول به مبلغ ۴۱۹.۴ میلیون ریال حاصل شد.

کاهش سود ناشی از کاهش میانگین قیمت های فروش کلیه محصولات به جز طلا، افزایش هزینه های عمومی و اداری (شامل ذخیره ضرر اعتباری مورد انتظار ۴۰ درصد)، افزایش هزینه های اکتشاف و خدمات فنی توسط ۱۱۶ درصد و افزایش ۸۶ درصدی هزینه تامین مالی ناشی از افزایش نرخ سود و کاهش خالص سود سرمایه گذاری های مشترک متعلق به شرکت معادن ۵۹ درصد است.

شرکت معادن در این خبر گفت که از جمله عواملی که در کاهش نیز نقش داشته است، «افزایش دو درصدی هزینه های زکات، مالیات بر درآمد و حق امتیاز حق امتیاز بود که عمدتاً به دلیل هزینه های یک بار حق رای دادن است که تا حدی با کاهش زکات و هزینه های مالیات بر درآمد در نتیجه کاهش سود جبران شد. .»

در این خبر آمده است که کاهش سود علی رغم افزایش میزان فروش برای کلیه محصولات به جز آمونیاک، آلومینیوم اساسی و محصولات نورد تخت و کاهش شش درصدی بهای تمام شده فروش در نتیجه کاهش خام هزینه های مواد که تا حدی با افزایش هزینه های تولید در نتیجه افزایش حجم فروش و کاهش هزینه های فروش جبران شد.» و بازاریابی و توزیع ۱۷ درصد افزایش یافت و درآمد حاصل از سپرده های مدت دار ۵.۱ برابرنسبت به افزایش سرمایه گذاری ها و نرخ بازده سپرده ها و افزایش ۱۶۴ درصدی سایر درآمدهای غیرعملیاتی افزایش یافت.

رابرت ویلت، مدیر عامل شرکت معادن عربستان سعودی، در این باره گفت: «ما شروع به مشاهده بهبود قیمت مواد خام کرده ایم و علیرغم شرایط سخت بازار، در موقعیت خوبی برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده بلندمدت برای محصولات خود باقی می مانیم.» .

متوسط قیمت به دست آمده برای آمونیاک ۲۵۳ دلار در هر متریک تن در سه ماهه دوم از ۶۴۳ دلار در سه ماهه اول بود. Maaden انتظار دارد که قیمت آمونیاک در سه ماهه سوم ، "با ادامه عرضه محدود برای دستیابی به افزایش جزئی ثابت بماند."

این شرکت انتظار دارد که بازار فسفات در سه ماهه سوم به دلیل تقاضای قوی در قاره آمریکا و دورنمای متفاوت آلومینیوم به دلیل تقاضای ضعیف در برخی بازارها، ثبات یابد. Maaden انتظار دارد که طلا تا پایان سال در محدوده فعلی خود معامله شود و قیمت مواد خام به کاهش خود ادامه دهد، "که از سودآوری حمایت می کند."

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =