فولاد هرمزگان

از سال ۱۳۹۰، شرکت فولاد مبارکه با سرمایه‌گذاری هوشمند، فولاد هرمزگان را خریداری کرد و روند توسعه این شرکت با پیوستن به گروه فولاد مبارکه با سرعت بیشتری ادامه یافت. سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در جنوب کشور، باعث اشتغال‌زایی بیش از ۱۲ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است.

به گزارش ایراسین، سرمایه‌گذاری هوشمند و هدفمند همراه با بازگشت سریع سرمایه و سودآوری مناسب از مهم‌ترین اهداف اقتصادی دولت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به شمار می‌رود. در همه کشورها صنعت فولاد یکی از ارکان اساسی توسعه اقتصادی است و در کشور ما نیز سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه صنعت فولاد صورت گرفته است. با توجه به آب‌بر و صادرات‌محور بودن این صنعت و ازآنجاکه در دهه اخیر کل جهان و همچنین ایران با مشکل محدودیت منابع آبی مواجه شده، طبعاً بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها و به‌ویژه توسعه صنعت فولاد به سمت سواحل سوق یافته؛ بنابراین شرکت فولاد هرمزگان در کنار آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس تأسیس شد تا رسالت مهم توسعه صنعت فولاد و بخش قابل‌توجهی از مسئولیت صادرات این محصول استراتژیک و ارزآور را عهده‌دار شده باشد.

توسعه فولاد هرمزگان با پیوستن به گروه فولاد مبارکه

احداث طرح عظیم فولاد هرمزگان از سال ۱۳۷۸ در دستور کار قرار گرفت و کلنگ احداث آن در سال ۱۳۸۵ به زمین زده شد. از سال ۱۳۹۰، شرکت فولاد مبارکه با سرمایه‌گذاری هوشمند، فولاد هرمزگان را خریداری کرد و روند توسعه این شرکت با پیوستن به گروه فولاد مبارکه با سرعت بیشتری ادامه یافت. در مردادماه سال ۱۳۹۰ مسیر صنعت فولاد در کشور با پیوستن فولاد هرمزگان به شرکت فولاد مبارکه و در ادامه بهره‌برداری از این کارخانه فولادی به‌نوعی تغییر یافت؛ زیرا این شرکت از تکنولوژی روز دنیا برای تولید فولاد استفاده بهره می‌برد و همین امر نقطه عطفی برای صنعت فولاد کشور به شمار می‌رود. مزیت پیوستن فولاد هرمزگان به فولاد مبارکه این بود که در منطقه جنوب کشور اشتغال پایدار برای کارکنان این شرکت و خانواده‌های آن‌ها به ارمغان آورد. ازاین‌رو با حمایت‌های مبارکه در حوزه‌های بهره‌برداری، تأمین مواد اولیه، اجرای طرح‌های توسعه‌ای و دانش فنی، خوشبختانه اکنون می‌توان گفت فولاد هرمزگان به یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان سرآمد صنعت فولاد کشور تبدیل‌شده است.

اشتغال‌زایی برای بیش از ۱۲ هزار نفر با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه

هم‌اکنون سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در جنوب کشور، باعث اشتغال‌زایی بیش از ۱۲ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است. در حال حاضر فولاد هرمزگان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در جنوب و چهارمین تولیدکننده این محصول در کشور به شمار می‌رود. امروز حدود ۷ درصد فولاد کشور توسط فولاد هرمزگان تولید می‌شود و این مهم به دلیل حمایت‌های همه‌جانبه فولاد مبارکه در فولاد هرمزگان صورت گرفته است.

تولید باکیفیت‌ترین تختال فولادی کشور با بهره‌گیری از دانش فنی به میراث رسیده از فولاد مبارکه

ازنظر محصول نیز فولاد هرمزگان امسال توانست باکیفیت‌ترین تختال فولادی را در کشور با بهره‌گیری از دانش فنی به میراث رسیده از فولاد مبارکه تولید کند. فولاد مبارکه همچون یک دانشگاه بزرگ در حوزه صنعت با انتقال دانش فنی به فولاد هرمزگان باعث شده این شرکت به‌عنوان پیشرفته‌ترین کارخانه فولادی کشور مطرح شود. فولاد هرمزگان نگین صنعت فولاد کشور، حاصل سرمایه‌گذاری مؤثر در جنوب ایران اسلامی است؛ شرکتی که به‌یقین با عملیاتی شدن طرح‌های توسعه آن، استان هرمزگان را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های فولاد کشور مبدل خواهد کرد.

اگرچه رشد تولید در شرکت فولاد هرمزگان طی ۱۰ سال گذشته تداوم داشته است، اما به‌طور مشخص، شاهد این بودیم که در دو سال اخیر با حمایت‌های فولاد مبارکه و با اتکا و تلاش و همت مدیران و کارکنان این شرکت، رکوردشکنی‌های پی‌درپی در تولید فولاد خام به ثبت رسیده است و این شرکت قبل از به پایان رسیدن سال ۱۴۰۱ با تولید یک‌میلیون و ۵۴۵ هزار تن تختال از ظرفیت اسمی سالانه عبور کرد.

کسب بیش از ۲۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد از فروش محصول در بازارهای داخلی و صادراتی

در خصوص فروش نیز سال گذشته فولاد هرمزگان موفق به کسب بیش از ۲۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد از فروش محصول در بازارهای داخلی و صادراتی شد که در تاریخ این شرکت بی‌سابقه بود. این مهم زمانی اهمیت بیشتری می‌یابد که بدانیم قیمت فولاد در بازارهای جهانی در سال گذشته به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافت و افزایش درآمد در شرایط کاهش قیمت یک دستاورد مهم است. حاصل این میزان فروش برای فولاد هرمزگان تداوم سودآوری و کسب بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سود خالص بوده است که کام سهام‌داران این شرکت را در شرایط سخت صنعت فولاد شیرین کرد.

رشد حدود ۸ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته تا پایان تیرماه

امسال نیز فولاد هرمزگان طبق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید» عمل کرده و یکی از استراتژی‌های اصلی خود را افزایش تولید قرار داده است. به‌طوری‌که تا پایان تیرماه امسال این شرکت توانست با تولید بیش از ۵۰۸ هزار تن تختال فولادی، رشد حدود ۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کند. این در حالی است که با توجه به عزم و اراده کارکنان و همدلی و انسجامی که در این شرکت موج می‌زند، انتظار می‌رود تا پایان امسال ضمن عبور از ظرفیت اسمی برای دومین سال پیاپی، شاهد ثبت رکورد دیگری در تولید سالانه در این شرکت باشیم.

درنهایت اینکه مدیریت فولاد مبارکه به‌عنوان شرکت مادر امروز در اجرای طرح‌های توسعه فولاد هرمزگان به‌صورت میدانی و عملی ورود کرده وخوشبختانه پیشرفت و تسریع در اجرای این طرح‌ها را شاهد هستیم.

امیدواریم فولاد هرمزگان همچنان که طی سال‌های اخیر از شرکت‌های ممتاز گروه فولاد مبارکه بوده است، بتواند با به ثمر رسیدن پروژه‌های توسعه و افزایش کمی و کیفی تولید جایگاه خود را در گروه و صنعت فولاد کشور ارتقا دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =