• ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
  • کد خبر: 41260
  • readingTime: ۲ دقیقه
خودرو مونتاژی

قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه، ۱۷ مرداد ۱۴۰۲، همچون روزهای گذشته پرالتهاب است. نکته مشخص در این بازار به انجماد قیمت‌ها و معاملات در میانه تابستان خلاصه می‌شود. به‌رغم افت و خیزهای قیمتی، میزان نوسان‌ها چندان چشم‌گیر نیست.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه، ۱۷ مرداد ۱۴۰۲، از تلاطم بسیاری برخوردار است. البته میزان این افت و خیزها در بازار خودروهای داخلی به نسبت بیشتر از بازار خودروهای مونتاژی است. در این بین اما خروج از رکود قیمتی و معاملاتی قطعی نیست و معامله‌گران همچنان در انتظار به سر می‌برند.

بازار خودرو تحت تأثیر بمباران خبری از چند روز گذشته نوساناتی را تجربه می‌کند. از یک سو اخبار مربوط به ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک، سعی در پایین کشیدن قیمت‌ها دارد و از سوی دیگر، به دلیل کاهش دور از انتظار قیمت خودرو از ماه‌های گذشته، بازار توان کاهش بیشتر را ندارد و ثبات نرخ دلار، بر این ناتوانی می‌افزاید.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز روند یکسانی را طی نکرد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی، اغلب روند افزایشی در پیش گرفتند. هرچند تعداد خودروهایی که افت ناچیز داشتند، اندک نیست.

کوئیک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های ارزان قیمت سایپا به شمار می‌رود که با افت یک میلیونی نسبت به روز گذشته، به کانال ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

شاهین G رکورددار افزایش قیمت میان داخلی‌های بازار است. این خودرو از ابتدای روز ۱۲ میلیون تومان گران‌تر شده و به نرخ ۵۷۳ میلیون تومان رسیده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با مدل ۱۴۰۱ نیز افت محسوسی نسبت به روز گذشته داشت. این هاچ‌بک ایران خودرو با پنج میلیون تومان افت قیمتی، یک قدم دیگر از کانال ۵۰۰ میلیونی دور شد و به نرخ ۴۹۰ میلیون تومان رسید.

دنا پلاس ۶ دنده توربو که از خودروهای رده بالای ایران خودرو شمرده می‌شود، با صعود هشت میلیونی به قیمت ۷۵۰ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودرو به دلیل رکود عمیق‌تر در بازار خودروهای مونتاژی، از نوسان پایین‌تری نیز برخوردار است.

جک J۴ کرمان موتور که از سدان‌های ارزان قیمت حال حاضر بازار محسوب می‌شود، از چند روز گذشته روی کانال ۷۵۰ میلیون تومانی معامله می‌گردد.

ام‌وی‌ام X۲۲ دنده دستی با ۱۰ میلیون تومان افزایش، خود را به J۴ رسانده و به نرخ ۷۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

چری تیگو ۷IE مدیران خودرو نیز با قیمت یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان، در یک قدمی کانال یک میلیارد و ۵۰۰ در حال معامله بوده و قصد تغییر قیمت ندارد.

فردا T۵ شرکت فرداموتورز نیز با قیمت ثابت یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان، از چند روز گذشته روند ثابت را در پیش گرفته است.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

به دلیل بمباران خبری که از واردات خودرو و افزایش تیراژ تولید خودروهای داخلی به گوش می‌رسد، قیمت خودرو نیز میل به کاهش دارد. اما از چند ماه گذشته، نرخ‌ها به قدری کاهش داشتند که بازار توان افت بیشتر را ندارد.

بنابراین وضعیت قیمت خودروها، اغلب نوسانی بوده و روزی که افت قیمت داشته باشد، فردای همان روز با افزایش، آن‌را جبران می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =