آیین سوگواری محرم در شرکت فولاد مبارکه برگزار شد

مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السّلام) با حضور پرشور جمع کثیری از کارکنان، مدیرعامل، معاونین و مدیران فولاد مبارکه برگزار شد و طی آن دسته‌های عزاداری از مسیرهای مختلف به سمت مسجد جامع این شرکت حرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کارکنان غیور شرکت فولاد مبارکه، امروز چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ همزمان با هشتمین روز از ماه محرم‌الحرام، در قالب دسته‌های عزاداری، به مقام حضرت سیدالشهدا (علیه‌السّلام) و یاران باوفای ایشان ادای احترام کردند.

در این مراسم که با حضور مدیرعامل، معاونین، مدیران و خیل عظیمی از کارکنان فولاد مبارکه برگزار شد، دسته‌های عزاداری از مسیرهای مختلف به سمت مسجد جامع این شرکت حرکت کردند.

حجت‌الاسلام احمد لقمانی در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السّلام) اظهار کرد: امام صادق (علیه‌السّلام) خطاب به شیعیان خود سخنی را به این مضمون فرموده‌اند: «قبل از حضور شما در مجالس عزای امام حسین، ما شما را برای حضور در مجالس گلچین می‌کنیم و فرشتگان در هنگام گریه کردن شما را نوازش می‌کنند و اشک شما را به آسمان می‌برند». به همین خاطر ما باید شاکر نعمت‌هایی باشیم که خداوند متعال به ما ارزانی داشته و از برکات آن استفاده کنیم.

وی افزود: کسانی که پی می‌برند به چه دلیلی به این دنیا آمده‌اند از تمام لحظات خود استفاده می‌کنند و از انجام دادن هیچ کار نیکی دریغ نمی‌کنند، این افراد در تمام دوران سال و ماه‌های مهم نظیر ماه محرم و ماه رمضان استفاده می‌کنند، چون هر لحظه از این ایام بسیار ارزشمند است.
این کارشناس مسائل دینی خاطر نشان کرد: انسان باید در برابر گناه از خود اراده نشان داده و به سمت آن نرود. همچنین نباید به سمت سبک زندگی پر زرق و برق برود تا غرق در لذت‌ها و حواشی دنیوی شود. اگر روال زندگی انسان این‌طور شد، حسینی می‌شود، در مسیر خدا قرار می‌گیرد و قیمتی می‌شود.
وی اذعان داشت: انسان باید برای انجام همه امور، نیّت خیر داشته باشد و اگر این اتفاق افتاد، طبق روایات، خداوند اختیار موجودات دیگر را در دستانش گذاشته و او را رشد می‌دهد. علاوه بر این سفارش شده تا در مجالسی نظیر مراسم عزاداری سیدالشهداء(علیه‌السّلام) حضور یافته تا از جهات مختلف نظیر ابعاد اعتقادی و اخلاقی رشد پیدا کنیم.

قرائت زیارت عاشورا، روضه‌خوانی، سینه‌زنی و متبرک شدن فضای آیین سوگواری شرکت فولاد مبارکه به عطر پرچم گنبد حضرت ابوالفضل‌العباس (علیه‌السّلام) از دیگر اتفاقات این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =