نیروگاه

برنامه احداث نیروگاه برق صنایع و معادن با مشارکت شرکت ها و راهبری ایمیدرو؛ به بیش از ۱۵هزار و ۴۰۰ مگاوات رسید. در این برنامه ریزی تاکنون ۳۸ شرکت صنعتی و معدنی از جمله فولاد مباکه، ملی مس، گل گهر، چادرملو، فولاد خوزستان، آلومینا ایران، آلومینیوم جنوب، فولاد شادگان و...مشارکت داشته اند.

به گزارش ایراسین، استراتژی ساخت نیروگاه برق صنایع و معادن در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه امضا شده بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیرو (مهرماه سال ۱۴۰۰) است. طبق پیوست این تفاهم نامه؛ ظرفیت احداث نیروگاه های برق نسبت به برنامه اولیه ۱۰هزار مگاواتی، افزایش یافته است.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته؛ ظرفیت در دست احداث نیروگاه ها به حدود ۶۲۰۰ مگاوات رسیده است.

از شرکت های فعال معدن و صنایع معدنی در ساخت نیروگاه که راهبری آن را سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدن(ایمیدرو) بر عهده دارد؛ می توان به فولاد مباکه؛ ملی مس، گل گهر، چادرملو، فولاد خوزستان، آلومینا ایران، آلومینیوم جنوب، فولاد شادگان و... اشاره کرد.

توسعه زیرساخت ها متمرکز بر تامین برق پایدار برای صنایع و معادن، هدف اصلی اجرای این پروژه ملی است که ایمیدرو راهبری آن را در راستای تامین برق صنایع و معادن و کاهش فشار به شبکه سراسری برق، برعهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =