• ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
  • کد خبر: 40382
  • readingTime: ۱ دقیقه
معدن

استاندار سمنان گفت: تعداد واحدهای فرآوری معدنی استان طی دولت سیزدهم با افزایش پنج برابری به بیش از ۱۴ واحد رسیده که نقش مهمی در اشتغال خواهد داشت.

به گزارش ایراسین به نقل از مهر،سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان بعد از ظهر یکشنبه در نشست شورای معاون شهرستان شاهرود به میزبانی فرمانداری ضمن بیان اینکه توسعه واحدهای فرآوری معدنی در زمره برنامه‌های دولت در استان سمنان است، تاکید کرد: در دولت سیزدهم تعداد واحدهای فرآوری پنج برابر شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر سه واحد فرآوری معدنی در استان سمنان وجود داشته، افزود: امروز تعداد این واحدها در استان به بیش از ۱۴ واحد رسیده است.

استاندار سمنان نقش واحدهای فرآوری در اشتغال را مهم دانست و تصریح کرد: ایجاد کارخانه‌های فرآوری معادن با هدف ارتقای رشد اقتصادی استان در دستور کار قرار داشته است.

هاشمی با بیان اینکه در استان سمنان ۴۲ نوع ماده معدنی وجود دارد، گفت: این استان به لحاظ ذخایر معدنی چه در بحث فلزی و چه غیر فلزی همواره در زمره استان‌های برتر کشور است.

وی به منطقه طرود شاهرود به مثابه یکی از قطب‌های معدنی استان سمنان اشاره کرد و بیان داشت: منطقه طرود از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند در حوزه معدنی برخوردار است که شاهد هستیم امروز واحدهای خوب معدنی در آن فعالیت دارد.

استاندار سمنان خواستار به کار گیری نیروی بومی برای معادن شد و گفت: یکی از تأکیدات ما این است که در داخل استان حتی از مصالح ساختمانی استفاده شود که تولید واحدهای فرآوری بومی است تا پول در منطقه باقی بماند.

هاشمی همچنین گفت: اجرای طرح‌های عمرانی استان سمنان تا جای امکان باید در اختیار پیمانکاران و نیروهای بومی قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =