بازدید فولاد

حاج حسین یکتا، رزمنده، جانباز و راوی شاخص دوران دفاع مقدس، در جریان بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه گفت: مطمئناً با مدیریت جهادی که امروز بر فولاد مبارکه حاکم است، این شرکت می‌تواند بسیاری از مشکلات تولیدی و اقتصادی کشور را حل کند و مایه خیر و برکت باشد. به‌یقین فولاد مبارکه می‌تواند برای نسل جوان الگوی خوبی در شعار «ما می‌توانیم» باشد.

به گزارش ایراسین، حاج حسین یکتا، رزمنده، جانباز و راوی شاخص دوران دفاع مقدس، در جریان بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه و دیدار با محمدیاسرطیب‌نیا مدیرعامل این شرکت گفت: امروز در بازدید از فولاد مبارکه جمله «کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا» در ذهن ما تداعی شد. به این معنا که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره در حال دفاع و جنگ برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور و ارزش‌های انقلاب بوده‌ایم. گاهی باید در جبهه‌های جنگ به این وظیفه عمل می‌کردیم و گاهی مثل امروز واجب است در خط مقدم جبهه صنعت برای عزت و افتخار کشور تلاش کنیم. در آن زمان رسالت رزمندگان اسلام در جبهه جان دادن و خون خود را نثار کردن بود و امروز رسالت صنعتگران در جبهه صنعت خون دل خوردن، تلاش کردن و عرق ریختن پای کوره‌های تولید است.

وی با بیان اینکه بازدید از فولاد مبارکه خاطرات ایثارگری رزمندگان در کربلای ۵ را تداعی می‌کند، گفت: گام‌به‌گام حرکت‌ها و تلاش کارکنان فولاد مبارکه در بخش‌های تولید و توسعه‌ها نویدبخش این است که کشور همواره به‌سوی تعالی و افزایش ظرفیت‌ها و رشد تولید در حرکت است. روزی در جریان عملیات کربلای ۵ رزمندگان آتش سنگین دشمن را تحمل کردند و به نتیجه مطلوب رسیدند و امروز نیز در جبهه صنعت، کارکنان با انواع و اقسام مشکلات از جمله تحریم‌ها، کمبود مواد اولیه و محدودیت‌های انرژی مواجه‌اند، اما مشاهده می‌کنیم همچنان‌که آن روز رزمندگان در آن شرایط تاب آوردند و مقابل دشمن ایستادند، امروز جهادگران فولاد مبارکه نیز در این شرایط سخت به رکوردهای جدید و افتخارآفرینی‌های پی‌درپی دست می‌یابند.

این سردار جبهه‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بی‌تردید اداره کردن چنین صنایع بزرگی به‌واقع کار بسیار سختی است و ازآنجاکه فولاد مبارکه در اقتصاد کشور نقش تأثیرگذاری دارد، وظیفه مدیریت و کارکنان شرکت بسیار سنگین خواهد بود و به همین دلیل، مدیریت جهادی‌تر و کار و تلاش مجاهدانه‌تری می‌طلبد. در بازدید امروز مشاهده کردیم که مدیران این مجموعه صنعتی به همراه کارکنان پرتلاش شرکت با نگاه به منویات مقام معظم رهبری و عمل به راهبردهای ایشان در راستای گام دوم انقلاب در میدان هستند. به‌وضوح مشاهده کردیم که همه مدیران و کارکنان این شرکت دست به دست هم دادند تا اتفاقی بزرگ را رقم زنند.

بنابر اظهارات یکتا، در جبهه‌های جنگ بسیاری افراد در خط مقدم جنگیدند و افراد زیادی هم پشت جبهه‌ها خط مقدم را یاری می‌کردند و این دقیقاً اتفاقی است که در فولاد مبارکه در حال رخ دادن است. امروز دشمن تلاش می‌کند تمامی آتش‌های خود را از طریق جنگ اقتصادی بر سر مردم فروبریزد و اقتصاد ایران را خراب کند. در چنین شرایطی باید در نظر داشته باشیم که مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود، مگر اینکه اقتصاد ما درون‌گرا، مقاومتی و دانش‌بنیان باشد. از این طریق می‌توانیم به اقتصادی تبدیل شویم که روی پای خود می‌ایستد و این دقیقاً همان خواسته‌های رهبری معظم انقلاب است.

وی گفت: مطمئناً با مدیریت جهادی که امروز بر فولاد مبارکه حاکم است، این شرکت می‌تواند بسیاری از مشکلات تولیدی و اقتصادی کشور را حل کند و مایه خیر و برکت باشد. به‌یقین فولاد مبارکه می‌تواند برای نسل جوان الگوی خوبی در شعار «ما می‌توانیم» باشد.

امروز صنعتگران با یک جنگ ترکیبی مواجه هستند

در جریان این بازدید، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه نیز در خصوص اهمیت جهاد تبیین و ضرورت آگاهی حداکثری جامعه از دستاوردهای نظام تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی و به‌ویژه در سال‌های اخیر، دستاوردهای بسیار خوبی در صنایع کشور و ازجمله فولاد مبارکه به بار نشسته و در حوزه‌های مختلف ازجمله توسعه، تولید کمّی و کیفی و دانش‌بنیان و استفاده حداکثری از ظرفیت نیروهای متخصص داخلی و همچنین در زمینه محیط‌زیست و استفاده بهینه از منابع آبی به نتایج درخشانی دست یافته‌ایم؛ اما مشاهده می‌کنیم که شبکه‌های معاند تلاش می‌کنند با القائات ناصحیح خود باور مردم را نسبت به توانمندی‌های داخلی تضعیف کنند؛ ازاین‌رو در چنین شرایطی ضرورت دارد که آحاد مختلف جامعه از واقعیت‌ها باخبر شوند که این همان راهبرد جهاد تبیین موردنظر رهبر معظم انقلاب است.

طیب‌نیا تصریح کرد: وقتی مردم جامعه در همه رده‌های شغلی و صنفی از چنین دستاوردهایی باخبر شوند، خودبه‌خود هریک از آن‌ها به سفیرانی برای ارائه دستاوردهای پس از انقلاب مبدل می‌شوند؛ به‌عنوان مثال، نهضت راهیان نور شرایطی فراهم کرده است که آن دسته از عزیزانی که در زمان جنگ حضور نداشتند با رفتن به این سرزمین‌ها با گوشه‌ای از رشادت‌های رزمندگان اسلام آشنا ‌شوند و نگاهشان به اتفاقات جنگ به‌طورکلی تغییر کند.

مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنان که شرایط جنگ در دوران دفاع مقدس متفاوت بود، امروز نیز شرایط برای تداوم تولید به‌طورکلی با شرایط عادی متفاوت است. امروز صنعتگران ما با یک جنگ ترکیبی مواجه‌اند و در چنین شرایطی به تولید خود ادامه می‌دهند؛ ازاین‌رو می‌طلبد که همه مسئولان با حضور در فولاد مبارکه نه‌تنها با دستاوردهای این شرکت، بلکه با دستاوردهای کشورمان در حوزه تولید فولاد آشنا شوند و با اطلاع‌رسانی صحیح این موفقیت‌ها اجازه ندهند تبلیغات سو و اخبار ناامیدکننده و غلط روحیه و نشاط مردم جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =