• ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
  • کد خبر: 40180
  • readingTime: ۱ دقیقه
شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۲۱ تیر) با ۵۶ ‌هزار و ۹۴۹ واحد کاهش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۷۱ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۲۱ ‌هزار و ۸۷۲ واحد کاهش به ۷۲۴ هزار و ۷۱۶ واحد و شاخص قیمت با ۱۲ هزار و ۶۱۵ واحد افت به ۴۱۷ هزار و ۹۹۸ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۱ میلیارد و ۳۱۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۴ هزار و ۹۱۲ میلیارد ریال معامله شد.

‌بانک کارآفرین (وکار) با ۵۳ واحد، بهنوش ایران (غبهنوش) با ۲۳ واحد، افست (چافست) با ۲۰ واحد، تامین ماسه ریخته گری (کماسه) با ۱۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۳۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با سه هزار و ۵۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲ هزار ۹۶۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲ هزار و ۱۷۳ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲ هزار و ۱۱۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، گروه مالی شهر (شهر)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، بانک ملت (وبملت)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا) و پالایش نفت تهران (شتران) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۹۴۲ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز در روز جاری بیش از ۵۸۷ واحد کاهش داشت و به ۲۷ هزار و هفت واحد رسید. در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۷۲۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

شرکت سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بهار رز عالیس چناران (عالیس)، شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا) و توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل پلیمر آریاساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، ایران خودرو دیزل (خاور) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =