ورق فولاد

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: تحریم فولاد روسیه علیه اروپایی‌ها می‌تواند فرصت خوبی برای فولادسازان ایرانی به منظور جذب بازارهای جدید ایجاد کند.

به گزارش ایراسین به نقل از صداوسیما، بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، با اشاره به تأثیر تحریم شدید اتحادیه اروپا علیه واردات محصولات فولادی از کشور روسیه، گفت: با وجود اینکه تولیدکنندگان فولاد ایران اکنون مشتریان خود را در کشورهای آسیایی و حاشیه خلیج‌فارس دارند، اما این اتفاق فرصت خوبی است تا ایران بتواند جایگاه خود را از روسیه در بازار جهانی فولاد تا حدود قابل‌توجهی پس بگیرد.

وی افزود: موانع داخلی از جمله قیمت‌گذاری‌های دستوری و صدور مجوزهای صادراتی در سال‌های اخیر مشکلاتی را برای صنایع تولیدی از جمله فولاد به همراه داشته، اکنون با توجه به فرصت‌های پیش رو مسئولان باید زمینه را برای ارتقای توان تولیدی کشور افزایش دهند.

سبحانی گفت: هم‌اکنون تولیدکنندگان فولاد در صورت رفع موانع داخلی، قابلیت و توان افزایش ظرفیت تولید به منظور صادرات محصولات به بازارهای آسیایی و اروپایی را دارند، به همین علت در صورت توجه مسئولان به این بخش، شاهد ارتقای جایگاه محصولات فولادی ایرانی در سطح جهان خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =