• ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱
  • کد خبر: 39548
  • readingTime: ۱ دقیقه
آهن الات

افزایش نرخ ارز در بازار غیررسمی پس از اخبار سیاسی روزهای گذشته به پایان رسید و دلار مجدد نزولی شد تا قیمت آهن‌ آلات در بازار داخلی کاهشی شود. روز یکشنبه با افزایش نرخ ارز، قیمت‌ آهن آلات گارد صعودی گرفت ولی با افت نرخ دلار طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، یکی از ریزشی‌ترین روزها در بازار آهن آلات رقم خورد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، حاشیه واگنرها با افزایش نرخ ارز در بازار غیررسمی همراه شد. روز یک‌شنبه نرخ دلار در بازار غیررسمی به ۵۱ هزار تومان رسید تا بازار آهن‌آلات نیز آماده یک رالی صعودی شود ولی پیش‌ از اینکه فروشندگان قیمت‌های اعلامی را اصلاح کنند، دلار دوباره به کانال کمتر از ۵۰ هزار تومان برگشت و تثبیت شد تا روز دوشنبه و سپس سه‌شنبه‌ قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات با شدت زیادی ریزشی شوند.

هفته‌ گذشته قیمت هر کیلوگرم میلگرد در بازار آزاد به کمتر از ۲۵ هزار تومان رسید و سه‌شنبه تولیدکنندگان بزرگ نیز مجبور شدند میلگرد تولیدی خود را به قیمت کمتر از کیلویی ۲۵ هزار تومان بفروشند. میلگرد شرکت فولاد عتیق آذر سهند و مجمع فولاد ابرکوه با کاهش قیمت شدیدی نسبت به روز دوشنبه، به کمتر از کیلویی ۲۵ هزار تومان سقوط کرد. ضمن اینکه میلگرد بسیاری از تولیدکنندگان نیز به کیلویی ۲۵ هزار تومان رسید و در صورت تداوم روند نزولی، تا پایان هفته کانال ۲۵ هزار تومان را از دست خواهد داد.

در بازار روز سه‌شنبه نبشی نیز مانند میلگرد ریزشی شد و قیمت‌ها در این بخش از بازار به کانال ۲۶ هزار تومان رسید. بعضی از انواع نبشی در بازار تا کیلویی بیش از ۲ هزار تومان ریزشی شد که یکی از سنگین‌ترین ریزش‌ها طی ماه‌های گذشته بود. شدت ریزش نبشی در بازار آزاد به‌مراتب بیشتر از بازار آهن‌آلات بود.

پس از نبشی و میلگرد ریزش قیمت‌ها با شدت کمتر به بازار پروفیل رسید. قیمت‌ها در بازار پروفیل خیلی سریع کف کیلویی ۳۵ هزار تومان را از دست دادند. البته در بازار پروفیل همچنان بعضی از محصولات با قیمتی بالاتر از کیلویی ۳۵ هزار تومان معامله می‌شوند ولی فعالان بازار عقیده دارند در صورت ادامه‌دار بودن ریزش قیمت‌ها تا پایان هفته، قیمت پروفیل بیش از این کاهش پیدا می‌کند. درمقابل ریزش‌ها در بازار تیرآهن و ناودانی کمتر بود.

یک ماه پس از ریزش قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات، قیمت‌ها در بازار ناودانی نسبت به سایر بازارها کاهش چندانی پیدا نکرده‌ است ولی در بازار تیرآهن ماجرا متفاوت است. ریزش قیمت تیرآهن از دو هفته قبل آغاز شد ولی روز سه‌شنبه تقریباً ثابت ماند. اگرچه قیمت‌ها در بازار تیرآهن چه در معاملات کیلویی و چه معاملات شاخه‌ای کاهش پیدا کرد ولی شدت ریزش‌ها کمتر از هفته‌ گذشته بود. برای مثال قیمت‌ تیرآهن در معاملات شاخه‌ای کمتر از ۱۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد ولی هفته‌ گذشته ریزش‌ها به روزی ۵۰۰ هزار تومان نیز می‌رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =