• ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
  • کد خبر: 39482
  • readingTime: ۱ دقیقه
معدن نخلک

رئیس سازمان صمت لرستان از پایش ۱۴۰ معدن فعال در استان خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، بهمن جعفری رئیس سازمان صمت لرستان، با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در راستای پیگیری جهت پایش معادن لرستان، اظهار کرد: این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، دستگاه‌های نظارتی و امنیتی و سازمان نظام مهندسی معدن استان برگزار شد.

وی ادامه داد: در سال جاری توسط وزارت صمت در سراسر کشور یک مأموریت به سازمان نظام مهندسی معدن واگذار شده و آن هم پیگیری جهت پایش معادن است.

جعفری افزود: سازمان نظام مهندسی از توان علمی و تخصصی خوبی برخوردار است و همیشه در نظام بخشیدن به فعالیت‌های معدنی و صیانت از مواد معدنی و استخراج آن‌ها به عنوان یک بازوی اجرایی از آن استفاده می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: بحث نظارت بر معادن و صیانت از مواد معدنی از طریق تصویربرداری‌های هوایی با استفاده از پهباد توسط سازمان نظام مهندسی معدن لرستان انجام خواهد شد.

وی افزود: با این کار از فعالیت‌های خارج از محدوده‌ها جلوگیری می‌شود و هم شفافیتی در بحث میزان استخراج معادن برای برآورد حقوق دولتی و سایر موارد به وجود می‌آید.

رئیس سازمان صمت لرستان بیان کرد: مناقصه این طرح پایشی توسط نظام مهندسی معادن استان در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای رفع مسائل و مشکلات استان، توسعه زیرساخت‌ها و برق‌رسانی به معادن استان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

جعفری تأکید کرد: در کل لرستان ۱۴۰ معدن فعال داریم که همه آن‌ها در این طرح پایش می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =