فرهاد شیرانی

مربی تیم کشتی فرنگی جوانان سپاهان گفت: متاسفانه چند سال از کشتی اصفهان حمایت نشد و در شهرهای دیگر مثل تهران و شیراز شاهد پایه‌سازی برای کشتی بودیم که همین موضوع باعث شده این شهرها از اصفهان پیشی بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سال گذشته بود که باشگاه فولاد مبارکه سپاهان تصمیم به تیمداری در رشته کشتی‌فرنگی گرفت و روح تازه‌ای پس از سال‌ها در کشتی استان اصفهان دمیده شد؛ قهرمانی سپاهان در بیست و دومین دوره لیگ برتر کشتی‌فرنگی انتظارات را نسبت به طلایی‌پوشان افزایش داد و حالا این باشگاه با سرمایه‌گذاری در رده‌های پایه به دنبال پرورش استعدادهای بومی در این رشته است.

فرهاد شیرانی، مربی تیم کشتی‌فرنگی سپاهان با تأکید بر اینکه رسول جزینی انرژی زیادی برای پایه سازی کشتی‌فرنگی در اصفهان به کار بسته است؛ اظهار داشت: با نگاه بلندمدت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان چند ماهی است سرمایه‌گذاری ویژه‌ای برای پرورش استعدادهای کشتی فرنگی در استان اصفهان صورت داده است. حرکت باشگاه سپاهان لطف بزرگی به کشتی اصفهان است و کشتی فرنگی اصفهان هیچ‌گاه این لطف را فراموش نخواهد کرد.

وی افزود: باشگاه فولاد مبارکه سپاهان سال گذشته در لیگ برتر کشتی فرنگی بزرگ‌سالان شرکت کرد و عنوان قهرمانی را کسب کرد؛ ولی ازآنجایی‌که تصمیم باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و نگاه مثبت رسول جزینی به پایه سازی در کشتی فرنگی نمایان بود؛ همت بزرگی صورت گرفت تا آکادمی کشتی فرنگی سپاهان در رده‌های مختلف سنی نسبت به جذب و پرورش استعدادهای کشتی اصفهان اقدام کند تا در سال‌های بعد بتواند از استعدادهای کشتی فرنگی اصفهان در تیم بزرگ‌سالان سپاهان استفاده کند.

شیرانی بابیان اینکه امیدوارم در اصفهان قهرمان‌های جهان و المپیک را در سال‌های آینده داشته باشیم که با حمایت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان این موضوع دور از انتظار نیست؛ تصریح کرد: پتانسیل کشتی موجود در اصفهان از خیلی شهرهای دیگر بیشتر است؛ از قدیم «بد بدن بودن» کشتی گیران اصفهانی همیشه زبانزد بوده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه چند سال از کشتی اصفهان حمایت نشد و در شهرهای دیگر مثل تهران و شیراز شاهد پایه‌سازی برای کشتی بودیم که همین موضوع باعث شده این شهرها از اصفهان پیشی بگیرند.

شیرانی ادامه داد: با حمایت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و البته به‌شرط پشتکار کشتی‌گیران در رده‌های پایه در سال‌های آتی اصفهان حرف‌های زیادی برای گفتن در این رشته ورزشی وجود خواهد داشت.

فرهاد شیرانی

مربی سپاهان با تأکید بر اینکه اصفهان همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن در کشتی فرنگی داشته است؛ گفت: قهرمان‌های زیادی در دامان نصف‌جهان پرورش‌یافته‌اند؛ کِشتی کُشتی فرنگی اصفهان چند سالی بود به‌گل‌نشسته بود که این موضوع نیز به خاطر کم‌کاری اهالی کشتی اصفهان و فعالیت ویژه‌ شهرهای دیگر در موضوع پایه سازی کشتی اتفاق افتاده بود که با حمایت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان امیدوارم کُشتی‌ اصفهان روزهای خوبی را ببیند.

وی با اشاره به اینکه نخستین بار است که در رده‌های سنی غیر از بزرگ‌سالان در حال فعالیت است؛ گفت: کار کردن با کشتی‌گیران در سنین پایین لذت‌بخش است؛ اینکه بتوانیم فعالیتی را انجام دهیم که جامعه ورزشی به‌سلامت به مقصد برساند واقعاً خوشایند خواهد بود.

شیرانی تصریح می‌کند: تک‌تک نونهالان و نوجوانانی که در آکادمی کشتی فرنگی سپاهان مشغول تمرین هستند، می‌توانند روزی روی سکو قرار بگیرند؛ به شرطی که همت عالی به کار ببند. در گذشته زمانی که کشتی‌گیرم روی سکو می‌رفت همیشه گریه خوشحالی می‌کردم چون متوجه می‌شدم توانسته‌ام فعالیت مثمر ثمری را انجام دهم و شخصیتی سالم را در جامعه پرورش دهم.

مربی سپاهان در پایان گفت: کشتی ایران صاحب سبک است و خیلی از شهرها استعدادهای زیادی را در این زمینه پرورش داده‌اند و کشتی‌گیران ایرانی برای رسیدن به سکو باید تلاش زیادی به کار ببندند.

گفتنی است، با حمایت و تصمیم باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، رسول جزینی علاوه بر سرمربیگری تیم کشتی فرنگی بزرگ‌سالان سپاهان برای حضور پرقدرت در لیگ برتر چند ماهی است در رده‌‎های پایه نیز فعالیت خود را به‌صورت جدی آغاز کرده تا استعدادهای کشتی فرنگی اصفهان شناسایی و زیر چتر باشگاه فولاد مبارکه سپاهان رشد یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =