معدن

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: این استان در زمینه تعداد معادن فعال، رتبه اول کشوری را دارد و از نظر میزان ذخایر قطعی هم جزء استان‌های برتر به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، امیرحسین کمیلی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، اظهار داشت: این استان در زمینه تعداد معادن فعال، رتبه اول کشوری را دارد و از حیث تعداد کل معادن دارای مجوز پروانه بهره برداری رتبه دوم و از نظر میزان ذخیره قطعی رتبه سوم و میزان استخراج اسمی رتبه پنجم را در کشور دارد.

وی ادامه داد: اصفهان انواع گروه‌های مواد معدنی را در خود جای داده است و از نظر ظرفیت مواد معدنی به‌عنوان یکی از استان‌های مطرح کشور محسوب می‌شود.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت اصفهان افزود: ظرفیت اسمی استخراج معادن استان سالانه ۵۰ میلیون تن انواع مواد معدنی است اما به‌صورت واقعی نزدیک به ۳۰ میلیون تن استخراج می‌شود.

وی اضافه کرد: انواع مواد معدنی از جمله طلا، سرب، روی، آهن، مس، باریت و بنتونیت در استان اصفهان وجود دارد.

کمیلی خاطرنشان کرد: بیش از ۹ هزار نفر در معادن استان اصفهان مشغول به کار هستند و بطور غیر مستقیم به ازای هر یک شغل در معادن ۱۰ تا ۱۲ شغل غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد : مهمترین برنامه بخش معدن این سازمان فعال‌سازی همه معادن راکد و سپس واگذاری آن‌ها در قالب مزایده عمومی به متقاضیان سرمایه‌گذاری است.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت اصفهان تصریح کرد: آن دسته از بهره‌برداران معدنی که با وجود اخطارهای قانونی نسبت به انجام تعهدات خود برای فعال‌سازی معادن اقدام نکنند، از آنان سلب صلاحیت شده و معادن از طریق مزایده عمومی به دارندگان و سرمایه‌گذاران معدنی دارای صلاحیت مالی و فنی واگذار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =