رباتیک

تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالا می‌تواند سودآوری قابل توجهی را برای اقتصاد کشور ایجاد نموده و با توجه به تأثیر این محصولات در صنایع پایین‌دستی، امیدآفرینی، توسعه و ثروت‌آفرینی را برای همه مردم ایران در سال «مهار تورم، رشد تولید» در بر خواهد داشت.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین: عمر صنعت، به اندازه عمر بشریت است؛ صنعتی که در ابتدا محصولات آن با دستان خالی ساخته می‌شد و آرام آرام با ساخت ابزارهای اولیه کار خود را ادامه داد. این ابزارها هر روز در حال پیشرفت هستند و امروز دنیا، استفاده از تجهیزات، دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای مختلفی را در قالب ربات‌ها، هوش مصنوعی و... تجربه می‌کند.

سرعت پیشرفت این فناوری‌ها به حدی است که هر روز اخبار زیادی از رقابت جدی صنایع بزرگ دنیا برای رسیدن به اهداف متعالی در رسانه‌ها منتشر می‌شود؛ اهدافی که شاید مهم‌ترین آن سودآوری باشد.

تولید در بنگاه‌های موفق؛ بر مدار فناوری

بنگاه‌های موفق با سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری، محصولاتی جدید، با طراحی به‌روز و با ارزش افزوده بالا را در تیراژ حداکثری تولید می‌کنند ولی هنوز هم کارخانه‌های سنتی، نیازهای جاری بازار را با محصولات قدیمی و سنتی در تیراژی پایین تأمین می‌کنند.

در صنایع مختلف تولید محصولات جدید مبتنی بر فناوری و دانش به خاطر پیشرفته بودن در طراحی، از ارزش افزوده بالایی برخوردار هستند و بالا بودن تیراژ آن باعث رسیدن سود دوچندان به ذی‌نفعان یک بنگاه تولیدی و رشد آن صنعت می‌شود.

در صنعت فولاد نیز، با توجه به توسعه مداوم صنایع پایین‌دستی و تحول دائمی در نیازها، تولید گریدهای جدید در محصولات تخت و طویل مورد نیاز است که شرکت‌های فولادی تلاش می‌کنند این نیازها را بنابر درخواست صنعت تأمین کنند. به طور مثال فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در غرب آسیا و شمال آفریقا، همواره در تلاش بوده تا نیازهای متنوع کشور را در صنایع مادر و صنایع پایین‌دستی تأمین کند.

این شرکت در چند سال گذشته، علاوه بر دستیابی به اهداف خود در تأمین نیاز صنایع داخلی، پا را فراتر از تولید فولادهای تجاری گذاشته و به دنبال تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالا است. تولید گریدهای متنوع برای خودروسازان، گریدهای مورد نیاز سرویس‌های ترش؛ مورد استفاده در انتقال نفت و گاز، فولاد کورتن و فولاد الکتریکی از جمله این دستاوردها طی حدود ۲ سال اخیر بوده است.

آخرین دستاورد بزرگ این شرکت، تولید فولاد زنگ‌نزن بوده است که تحول بزرگی را در صنعت کشور به ثمر رسانده ‌است. این محصول که در تمام دنیا با استفاده از خطوط مستقل مجهز و مخصوصی تولید می‌شود، اما این محصول در شرکت فولاد مبارکه با استفاده از ظرفیت‌های موجود و بدون اضافه نمودن تجهیزات جدید طراحی و به تولید رسید که این موضوع نشان از تلاش همه‌جانبه کارکنان این شرکت برای سودآوری برای همه ذی‌نفعان است.

افزایش ۸درصدی تولید محصولات با ارزش افزوده بالا در فولاد مبارکه

مجموع این تلاش‌ها تنها در سال گذشته با تولید ۱۴ محصول جدید به بار نشسته است که با افزایش ۸ درصدی در این زمینه همراه بوده و امسال نیز با طراحی محصولاتی متنوع و عرضه آن‌ها به بازار ادامه خواهد شد. قطعاً تولید این محصولات می‌تواند علاوه بر رفع نیاز داخل، اشتغال‌زایی و سرعت بخشیدن به رشد اقتصاد و استقلال صنعت کشور، از خروج میزان قابل توجهی ارز جلوگیری کند.

گریدهای X۵۲MS،APIX۶۵، M۴۵۰-۵۰K، SILICON، ۳۴۰YC، S۲۳۵JR، S۲۵۰GD، CK۴۵، DC۰۱-RAD، ورق گرم و تختال زنگ‌نزن S۴۰۹، S۳۰۴، WSTE۵۰۰، DP۶۰۰، DP۶۰۰، FB۶۰، CORTEN-A، CK۲۲ و ۳۴CrMo۴ از جمله محصولات دیگری است که در صنایع کشور بسیار پر کاربرد بوده و تاکنون ازخارج کشور وارد می‌شده است.

همه این دستاوردها می‌تواند سودآوری قابل توجهی را برای اقتصاد کشور ایجاد نموده و با توجه به تأثیر مثبت محصولات این شرکت در صنایع پایین‌دستی، امیدآفرینی، توسعه و ثروت‌آفرینی را برای همه مردم ایران در سال «مهار تورم، رشد تولید» در بر خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =