با شروع ماه رمضان بازار به سکوت می‌رود ‏

کارشناس بازار فولاد گفت:صنایع بالادستی همیشه تقویت و یارانه دریافت کردند اما صنایع پایین‌دستی که ارزش و اشتغال‌آفرین بوده‌اند فراموش شده‌اند و در حال حاضر توجه ویژه به صنایع کوچک و متوسط بخش خصوصی که از راهبردهای اصلی اقتصاد مقاومتی است راه نجات صنعت فولاد به حساب می‌آید.

کاوه در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی ایراسین در خصوص تاثیر بازار فولاد با توجه به تحریم‌های فروش نفت در اقتصاد کشور گفت: این امر بستگی به رویکردها نسبت به صادرات فولاد دارد و اگر بخواهیم همانند سال 96 فقط به صادرات فولاد خام بسنده کنیم، این محصول ارزآوری چندانی برای کشور ندارد. اما اگر بخواهیم به درستی به سمت ارزش افزوده برویم می‌بایست این فولاد خام متناسب با قیمت‌های جهانی به‌طور مکفی در اختیار صنایع تبدیلی و تکمیلی فولاد قرار گیرد و در این راستا باید دولت و مسئولین کمک کنند تا محصولات فولادی و بعلاوه تجهیزاتی که از فولاد ساخته می‌شود از جمله لوله، پروفیل، تجهیزات پالایشگاهی، مبلمان شهری و ... صادر شود که در صورت این محقق شدن این امر می‌تواند جایگزین مناسبی بجای صادرات محصولات نفتی باشد.

وی در خصوص راهکارهای تقویت صنعت فولاد در کشور گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما این است که صنایع بالادستی همیشه تقویت و یارانه دریافت کردند اما صنایع پایین‌دستی که ارزش و اشتغال‌آفرین بوده‌اند فراموش شده‌اند و در حال حاضر توجه ویژه به صنایع کوچک و متوسط بخش خصوصی که از راهبردهای اصلی اقتصاد مقاومتی است راه نجات صنعت فولاد به حساب می‌آید.

این کارشناس بازار فولاد تاکید کرد: راه نجات صنعت فولاد ایجاد و ساخت ظرفیت مازاد نیست.

وی در پاسخ به اینکه تحریم‌ها چه میزان بر صنعت فولاد تاثیرگذار است اظهار کرد: تحریم‌ها هیچ تاثیری بر روند بازار فولاد ندارد زیرا 95 درصد از فولاد ما تولید داخل است  که سنگ آهن و گاز، برق، نیروی کار تمامی در داخل کشور هستند از مواد اصلی تشکیل‌دهنده این محصول هستند که خوشبختانه در این موارد مازاد نیز داریم و آن را به صنایع بالادستی نیز ارائه می‌دهیم.

کاوه در توضیح تاثیر افزایش تعرفه‌ای که از سوی ترامپ مطرح شده بود بر بازار فولاد خاطرنشان کرد: افزایش تعرفه بیشتر یک بازی سیاسی بود و ما نه مبادله‌ای با امریکا داشته‌ایم و نه صادراتی با اتحادیه اروپا صورت گرفته بود که قرار باشد افزایش یا کاهشی در آن اعمال شود و تمامی این موارد مربوط به مناطق و کشورهای دیگر می‌شود و هیچ اثری بر بازار فولاد داخل کشور ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =