مجمع عمومی عادی و فوق العاده سالیانه گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری توکافولاد منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۴ خردادماه در سالن اتاق بازرگانی اصفهان با حضور۸۲/۷۴ درصدی سهامداران برگزار و بعد از قرائت گزارش هیئت‌مدیره به مجمع، گفت‌وگو و تبادل‌نظر میان اعضا و سهام‌داران، تصمیم گرفته شد تا سودی معادل ۴۰۰ ریال به ازای هر سهم «وتوکا» تقسیم شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری توکافولاد منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۱ صبح روز چهارشنبه ۲۴ خردادماه در سالن اتاق بازرگانی اصفهان با حضور ۸۲/۷۴ درصدی سهامداران برگزار شد. عباس اکبری محمدی، معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه به‌عنوان رئیس مجمع، احمد سبزواری، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد، امید سخایی، معاون مالی و سرمایه انسانی گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد، فرشید محبی، حسابرس و بازرس قانونی و دو ناظر اعضای هیئت این مجمع را تشکیل می‌دادند و میثم رجبی نماینده سازمان بورس و اوراق بهادر به‌صورت آنلاین بر روند مجمع نظارت داشتند.

احمدرضا سبزواری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد، در این مجمع ابتدا اشاره‌ای به بیان تاریخچه مختصری از گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد کرد و بیان داشت: این شرکت در ابتدا با سرمایه سه میلیون ریال به‌صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شده و در تاریخ هشتم شهریورماه سال ۱۳۷۸ به شرکت سهامی عام تبدیل شد. سپس از تولیدی کارکنان مجتمع فولاد مبارکه به شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد تغییر پیدا کرد.

تحقق شعار سال در گروه توکا فولاد

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد با اشاره به تحقق شعار سال ۱۴۰۱ در گروه توکافولاد گفت: گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد در سال ۱۴۰۱ در راستای تحقق بخشیدن به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نامیده شده بود، قدم‌های بزرگی برداشت و دانایی محوری، توسعه سهم بازار، تعامل حداکثری و بهداشت مالی را به‌عنوان شعار و چهارچوب راهبری خود تعیین کرد.

سبزواری ادامه داد: توسعه سهم بازار را از طریق رصد به‌موقع شرکت‌های گروه و زمینه‌سازی برای افزایش سهم در بازارهای مختلف دنبال کردیم. همچنین توکافولاد درزمینهٔ دانایی محوری از طریق برگزاری جلسات متعدد با نخبگان و فرهیختگان صنایع مختلف و کوشش‌های بسیار برای هوشمندسازی دستگاه‌ها اقدام کرد. بهداشت مالی نیز در این مجموعه با رصد مداوم فرآیند کاری گروه، اصلاحات زمینه‌های تأثیرگذار و انتشار گزارش‌های مالی دنبال شد.

استراتژی‌های توکافولاد هم سو با شرکت فولاد مبارکه

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد از پیگیری و اجرای استراتژی‌های بزرگ این شرکت خبر داد و اعلام کرد: گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد مطابق با استراتژی‌های تعیین‌شده و هم سو با استراتژی سهامدار عمده خود یعنی شرکت فولاد مبارکه، بالاترین ارزش ممکن برای سهامداران را از طریق شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مهیا کرده است. ما در طول سال گذشته اقدام به بررسی و بازنگری سبد کسب‌وکارهای خود کرده‌ایم تا استراتژی خروج از کسب‌وکارهایی که تأمین‌کننده منافع سهامداران نبوده را در پیش بگیریم و هم‌زمان استراتژی ورود به سرمایه‌گذاری‌ها نوین و سودآور را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی افزود: گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد از آن دسته شرکت‌هایی است که کار مضاعف دارد؛ به عبارتی هم شرکت سرمایه‌گذاری است و هم مانند شکل هلدینگ عملیاتی عمل می‌کند. سود ما ناشی از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سرمایه‌پذیر است و از یک‌سوی به دلیل نوع شرکت‌های زیرمجموعه که بالغ‌بر ۳۰ شرکت هستند مانند شرکت مادر و هلدینگ عمل می‌کنیم و در اداره آن‌ها مؤثر هستیم.

معامله بیش از یک میلیارد سهام «وتوکا» در بازار بورس

سبزواری به ترکیب سهامداران توکافولاد اشاره کرد و توضیح داد: شرکت فولاد مبارکه با سهم ۵۲.۷ درصدی بزرگ‌ترین سهامدار ماست. پس‌ازآن ۱۱ درصد از سهام به شرکت سرمایه‌گذاران مهرگان تأمین پارس، ۳.۸۶ درصد شرکت سرمایه‌گذاران صدر تأمین، ۱.۵۰ درصد شرکت سرمایه‌گذاری امین توان آفرین ساز و ۳۱.۰۷ درصد سهم سایر سهامداران این شرکت را تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد این مجموعه را بزرگ‌ترین زنجیره تخصصی پشتیبانی صنعت فولاد از سنگ تا رنگ در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و در ارتباط با وضعیت معاملات در بازار سهام گفت: سال گذشته حدود بیش از یک میلیارد سهام این مجموعه در بازار بورس معامله شد و ۲۳۵ روز نماد این شرکت در بازار سرمایه باز بود.

وی اضافه کرد: ۵۱ درصد از سرمایه‌گذاری مربوط به شش شرکت بورسی و ۴۹ درصد مابقی سرمایه‌گذاری شرکت‌های غیربورسی است که تعداد آن‌ها به بیش از ۲۰ شرکت می‌رسد. طبق جزئیات سبد گردانی و طی جلساتی که سال گذشته با فولاد مبارکه صورت گرفته، قرار بر این است شرکت‌های کم بازده را از سبد سرمایه‌گذاری حذف کنیم و سرمایه‌گذاری‌های جدیدی انجام شود.

اهم فعالیت‌های توکافولاد در سال ۱۴۰۱

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد در خصوص مهم‌ترین فعالیت‌های توکافولاد در سال گذشته اظهار کرد: با حمایت سهامداران ازجمله فولاد مبارکه، مهرگان آزاد و... و برگزاری جلسه‌های متعدد اهداف راهبردی مناسبی برای مجموعه تعریف شد که در عملکرد کلی شرکت نقطه عطفی محسوب می‌شود.

وی از اهمیت شفافیت و بهداشت مالی در گروه توکافولاد گفت و افزود: ایجاد شفافیت و بهداشت مالی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تا تمامی شرکت‌های زیرمجموعه و مستقر در توکافولاد بتوانند شفافت مالی خود را بیشتر کنند. اکنون شاهد شفاف‌سازی مالی در توکا فولاد هستیم؛ گزارش‌های حسابرسی گواهی بر این موضوع است و گزارش بازرس قانونی و حسابرس شرکت بعد از دو دهه بدون بند مؤثر حسابرسی منتشر شد که این موضوع نشان از افزایش درجه شفافیت در این گروه مالی است که مشابه آن در ۲۰ سال گذشته وجود نداشته است و اکنون تمامی شرکت‌های زیرمجموعه ما نیز دارای کمیته نظارت هستند.

سبزواری در توضیح دیگر عملکردهای ویژه توکافولاد در سال گذشته گفت: مسائل تجزیه‌وتحلیل ریسک، اصلاح چارچوب ساختار شرکت‌های زیرمجموعه، تحقق اهداف شعار راهبری توکافولاد که متشکل از توسعه سهم بازار، دانایی محوری، هم‌افزایی و کارتیمی قوی، تعامل حداکثری، بهداشت مالی، چابکی و سرعت بخشی به کاربوده، توسعه و پیشبرد حمل‌ونقل ریلی با استفاده از تسهیلات بانکی، تهیه ۵۰ دستگاه کشنده، توسعه حوزه‌های بازرگانی خارجی و توسعه ظرفیت‌های تولید و... را از مسائل ویژه‌ای بوده که در سال ۱۴۰۱ موردتوجه قرار گرفت.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد در انتها از سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی‌ها در حوزه‌های مختلف خبر داد و قریب به ۱۹ طرح بزرگ برای سرمایه‌گذاری در این مجموعه موردبررسی قرارگرفته است. همچنین بنا بر استراتژی‌های جدید فولاد مبارکه به بخش ریلی و جاده‌ای توجه ویژه خواهد شد.

توکافولاد در سال مالی ۱۴۰۱

امید سخایی، معاون مالی و سرمایه انسانی گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد طی مجمع عمومی این شرکت توضیح داد: گروه توکافولاد در سال ۱۴۰۱ حدود ده هزار ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی را محقق کرد که سود ۱۸۰۰ میلیارد تومانی و سود خالص ۱۶۰۰ میلیارد تومان به همراه داشت. درمجموع درآمد عملیاتی و سود خالص این مجموعه رشد ۳۴ درصدی در سال ۱۴۰۱ تجربه کرد.

وی افزود: عمده افزایش درآمد گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد ناشی از درآمد گروه حمل‌ونقلی چه ریلی و چه جاده‌ای است.

سود ۴۰۰ ریالی به ازای هر سهم

در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و اظهارنظر مقبول را به صورت‌های مالی توکافولاد ارائه نمود.

مدیرعامل شرکت نیز از عدم وجود برنامه برای عرضه تاراز در بورس خبر داد و گفت: مشاوران شرکت در حال تنظیم برنامه‌های عرضه ایران ذوب هستند و شرکت فعلاً برنامه‌ای برای تجدید ارزیابی ندارد.

در پایان مجمع نیز با تصویب مجمع عمومی عادی سالانه شرکت به ازای هر سهم ۴۰۰ ریال سود نصیب سهامداران شد.

تصویب افزایش سرمایه توکافولاد از ۴۰۳ به ۱۲۱۱ میلیارد تومان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =