• ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
  • کد خبر: 38819
  • readingTime: ۲ دقیقه
بیمه خودرو

قیمت خودرو امروز، ۲۳ خرداد ۱۴۰۲، طبق روند دو ماه گذشته همچنان نزولی است، اما با این تفاوت که تراموا قیمت‌ها امروز با سرعت و شدت هر چه بیشتر در راستای کاهش قیمت‌ها در حال حرکت است.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت خودرو در ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۲، با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، با ریزش مواجه شد. در این بین افت ۳۷ میلیون تومانی تارا باعث جلب نظر متقاضیان خرید خودرو شد.

در واقع می‌توان گفت که امروز پر تب و تاب‌ترین روز بازار نزولی چند هفته اخیر بود، چراکه شیب کاهش قیمت‌ها بسیار تندتر از روزهای گذشته بود و قیمت‌ها نسبت به روزهای مشابه هفته‌های گذشته کاهش بسیار بیشتری را تجربه کردند.

دلایل بسیاری در پشت این کاهش قیمت نهان هستند. از جمله اعلام خبر آزادسازی واردات خودروهای کارکرده و همچنین اعلام تعرفه‌های جدید برای واردات انواع خودرو که به موجب آن واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی نیز بعد از سال‌ها دوباره آزاد شد.

قیمت خودروهای داخلی

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به شرح زیر ثبت شده است.

بعد از گذشت چند روز سرانجام مقاومت پراید هم شکست تا پراید ۱۳۱، با کاهش پنج میلیون تومانی با عدد ۳۲۵ میلیون تومان معامله شود.

اما تارا، ستاره پرنور ایران خودرو که تمام روشنایی خود را در چراغ های پیوسته عقب خود جای داده است امروز تبدیل به ستاره کاهش قیمت در بازار خودروی کشور شد تا با ۳۷ میلیون کاهش قیمت گوی رقابت را از رقبای روزهای گذشته خود مثل ۲۰۷ و کوئیک به ترتیب با ۳۰ و ۱۸میلیون تومان کاهش قیمت ربود.

پژو ۲۰۷، با کاهش قیمت ۳۰ میلیون تومانی مجدد در طی دو روز متوالی رکورددار بیشترین کاهش قیمت طی دو روز شد و با ۶۰ میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به دو روز قبل با قیمت ۵۶۹ میلیون تومان در بازار آزاد معامله شد.

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی و خارجی نیز همانند بازار خودروهای داخلی، قیمت خودرو کاهشی است.

ام‌وی‌ام X۳۳ S، خودرویی که بیش از یک سال از توقف تولید آن می‌گذرد با ۵۰ میلیون تومان کاهش قیمت رکورد بیشترین کاهش قیمت امروز بازار خودرو را به نام خود ثبت کرد تا با قیمت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان همچنان به عنوان یکی از گزینه‌های خرید و فروش در بازار خودرو باقی بماند.

جک J۴ با مدل ۱۴۰۱، که اقتصادی‌ترین خودروی کرمان‌موتور محسوب می‌شود با کاهش قیمت محسوس ۴۰ میلیون تومانی رتبه دوم بیشترین کاهش قیمت را در بین خودروهای مونتاژی بدست آورد تا همچنان یک از پر معامله ترین خودروهای چینی بازار برای مصرف کنندگان و همچنین دلالان باقی بماند.

ریسپکت پرایم، خودروی تازه وارد گروه بهمن در بازار فعلی طی حرکتی جالب با دنده معکوسی ناگهانی دچار افزایش قیمتی ۱۰ میلیون تومانی شد و به قیمت یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

قیمت خودرو، چه در بازار داخلی و چه در بازار خارجی، چند هفته‌ای است که دچار روند نزولی شده و در اغلب روزها، کاهش یا ثبات قیمتی را تجربه می‌کند.

اما با توجه به بمباران خبرهای مثبت از قبیل آزادسازی واردات خودروهای کارکرده و اعلام تعرفه های جدید واردات خودرو بازار شیب نزولی بیشتری گرفت و برخی خودروها نیز با شوک قیمتی مواجه شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =