معدن

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت جنوب کرمان با برشمردن ظرفیت های معدنی در منطقه گفت: در جنوب کرمان تعداد ۱۱۶ پروانه بهره برداری و ۳۳۰ پروانه اکتشاف صادر شده که بیش از ۲۰۰۰ درخواست اکتشاف نیز در دستور کار داریم.

به گزارش ایراسین به نقل از دنیای معدن، محمد مجاز معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت جنوب کرمان، با تشریح ظرفیت معادن شاخص جنوب کرمان اظهار داشت: تیتانیوم کهنوج به عنوان بزرگترین معدن تیتانیوم کشور، معدن کرومیت فطر بزرگترین معدن کرومیت کشور، معدن مس کرور یکی از بزرگترین معادن مس کشور، معادن طلای زرتُرشت و زهمکان، معدن کرومیت آسود، معدن مس سرگز و معدن مس حسین آباد از مهمترین معادن جنوب کرمان هستند که در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه به صورت مستقیم تاثیر دارند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت جنوب کرمان با بیان موانع و مشکلات فراروی توسعه معادن جنوب کرمان گفت: عدم تشکیلات نظام مهندسی معدن در جنوب کرمان، نبود زیرساخت های مورد نیاز نظیر آب، برق و جاده، قوانین و مقررات دست و پاگیر در روند کار اختلال ایجاد شده است.

محمد مجاز افزود: عدم صدور مجوز فعالیت توسط محیط زیست برای مجموعه معادن منطقه بحرآسمان، محاسبه حقوق دولتی معادن مس رمشک، آهن کناروئیه و مس گمرکان و تیتانیوم کهنوج و افزایش مساحت معدن کرومیت دیوان مراد از جمله مشکلاتی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت جنوب کرمان در پایان اشتغال معادن و صنایع معدنی جنوب کرمان را قابل توجه اعلام کرد و به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر بیش از ۴۵۶۰ نفر به صورت مستقیم در حوزه معادن و صنایع معدنی جنوب کرمان مشغول به کار هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =