مرجان شاکری

مدیرکل محیط زیست استان کرمان با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست اعلام کرد: میزان آلایندگی صنایع استان بخصوص معادن با دقت زیر نظر است و به صورت محسوس یا غیرمحسوس رصد می‌شود.

به گزارش ایراسین، مرجان شاکری در این زمینه گفت: استان کرمان یکی از استان‌هایی است که معادن و صنایع معدنی به صورت گسترده در آن فعالیت دارند و با درنظر گرفتن موقعیت مکانی آنها که اغلب در اراضی منابع طبیعی یا حفاظت شده هستند توجه ویژه‌ای به شرایط آلایندگی آنها داریم.

شاکری در ادامه افزود: از ابتدای سال جاری بررسی میزان آلایندگی معادن استان آغاز و همچنان درحال اجرا است، به صورتی که از معادن مورد بررسی یازده معدن دارای آلایندگی شناخته شده‌اند و بررسی ۶ معدن دیگر همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: سنگ‌آهن گل‌گهر، گهرزمین، جلال‌آباد، درآلو، مس سرچشمه، مس درآزار، مس نوچون، تیتانیوم کهنوج، معادن کرومیت اسفندقه و کرومیت فاریاب، معدن مس میدوک و معادن ذغالسنگ دارای آلایندگی هستند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان، به خبرنگار ما گفت: اهمیت توسعه معادن با توجه به ظرفیت‌های استان غیرقابل انکار است، اما با درنظر گرفتن شرایط اقلیمی و زیست محیطی باید این توسعه به گونه‌ای باشد که آسیبی به محیط زیست وارد نشود.

وی معتقد است توسعه و اشتغالزایی در راستای اهداف و سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی است اما همانطور که قبلا اشاره شده نباید این توسعه به قیمت از دست رفتن محیط زیست هموطنان تمام شود، بلکه باید با استفاده از قانون و فناوری‌های نوین بگونه‌ای عمل شود که ضمن توسعه صنایع و ایجاد اشتغال کمترین هزینه برای محیط زیست را تجربه کنیم.

شاکری همچنین تاکید کرد: برهمین اساس بارها تاکید شده است تا قبل از واگذاری محدوده‌های معدنی از سازمان محیط زیست استعلام‌های مربوطه دریافت شود تا براساس قانون و اهمیت مناطق این مجوزها قابلیت بهره‌برداری داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =