آیین افتتاح نخستین نمایشگاه ملی فناورانه حمل‌ونقل دانش‌بنیان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: براساس محاسبه تعداد روزهای هوای ناسالم، متأسفانه اصفهان آلوده‌ترین کلانشهر ایران است و همچنین رکوردار مصرف گازوئیل در کشور است.

به گزارش ایراسین، صبح امروز سیزدهم اردیبهشت ماه مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در نخستین رویداد فناورانه و نمایشگاه ملی حمل و نقل دانش بنیان که به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، گفت: براساس محاسبه تعداد روزهای هوای ناسالم، متأسفانه اصفهان آلوده‌ترین کلانشهر کشور است.
وی ادامه داد: همچنین اصفهان رکوردار مصرف گازوئیل کشور است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد صنایع استان در حدود ۸ درصد از مساحت استان و عمدتا در شعاع ۵۰ کیلومتری کلانشهر اصفهان مستقر هستند، عنوان کرد: این موارد ناشی از توسعه ناپایداری است که در ادوار مختلف برای اصفهان رقم خورده است.
زینلیان افزود: بخش بسیاری از منابع آلاینده در استان و شهر اصفهان بر گرفته از منابع متحرک (خودروی سواری، کامیون، موتورسیکلت و ...) است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: در شاخص‌های آلاینده هوا شاخص pm۲.۵ تاثیر بسیار مخربی را نسبت به شاخص‌های دیگر دارد. در استان اصفهان بیش از یک میلیون خودرو در حال تردد است که عمدتا هم فرسوده هستند.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا بایستی در رویدادهایی این‌چنینی علاوه بر بیان واقعیت‌ها، راهکار نیز ارائه شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: در سال گذشته با بررسی‌های انجام شده تلاش شد تا برنامه‌ کاهش آلودگی هوا در استان و کلانشهر اصفهان تدوین و تنظیم شود.
وی افزود: امیدوارم در سال پیش‌رو پنج هزار تاکسی، یکهزار دستگاه اتوبوس گازسوز و ۵۰ هزار موتورسیکلت فرسوده جایگزین شوند.
زینلیان خاطرنشان کرد: از طرفی پیگیر هستیم تا برای تامین اعتبارات لازم برای قطار شهری اصفهان از صندوق توسعه ملی استفاده کنیم.
وی ادامه داد: با تلاش‌هایی که در سطح ملی انجام می‌شود در حوزه قطار سریع‌السیر پیشرفت‌های قابل توجهی داریم و امیدوارم به زودی مشکلاتی که طی چند سال گذشته ایجاد شده حل شود تا ستون فقرات حمل و نقل کشور کامل شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: رویکرد ما در استان اصفهان، توسعه صنایع دانش‌بنیان و صنعت گردشگری است. دوران بی توجهی به مسائل زیست‌محیطی به پایان رسیده و در شورای برنامه‌ریزی استان در برابر توسعه صنایع آب‌بر و آلاینده ایستادگی می‌کنیم تا زمینه فعالیت برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود.
زینلیان افزود: برگزاری رویدادهای حوزه حمل و نقل بایستی مستدام باشد و با شاخص گذاری مناسب اقدامات خود را رصد کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =