بذرپاش وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداث ۳۶۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان گفت: ۲۴۰ هزار واحد در شهرها و ۱۲۰ هزار واحد دیگر در روستاها باید ساخته شود که دراین‌ بین سازمان ملی زمین و مسکن، زمین موردنیاز این پروژه را در شهرها و مراکز استان‌ها تأمین خواهد کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در نشستی با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده در قالب قانون جهش تولید مسکن برای ساخت ۳۶۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها ویژه مددجویان، اظهار کرد: تأمین زمین برای این طرح باید به‌صورت استان به استان و به شکل مستمر پیگیری شده و از ظرفیت موجود اراضی برای ساخت مسکن متقاضیان استفاده شود.

وی همچنین بر لزوم برگزاری جلسات مستمر و ماهانه با مدیران کمیته امداد و معاونان حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی برای پیگیری اقدامات موردنیاز ساخت مسکن محرومان تأکید کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این نشست، اشتغال، تأمین مسکن و فرهنگ‌سازی برای خودباوری و خوداتکایی را سه محور مهم اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توانمندسازی و مولدسازی عنوان کرد.

سید مرتضی بختیاری گفت: در همین راستا ۵۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن محرومان شناسایی شده و با همراهی وزارت راه و شهرسازی با طی مراحل تغییرات کاربری و الحاق آنها به محدوده‌های شهری استفاده خواهد شد.

در این نشست مقرر شد که سامانه هوشمند امداد (سها) کمیته امداد امام خمینی (ره) به سامانه املاک و اسکان متصل شده تا ثبت و دسترسی به اطلاعات و تبادل اطلاعات این دو سامانه تسهیل شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =