اولین ذوب سفیددشت

مدیرعامل فولاد سفیددشت گفت: نخستین عملیات ذوب در فولادسفیددشت با حمایت فولادمبارکه، شرکت ملی فولاد ایران و ایمیدرو با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایراسین، در واپسین روزهای سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» با همت و تلاش کارکنان، مشاوران و پیمانکاران داخلی، پروژه فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت و در ساعت ۴:۳۰ بامداد بیست‌وپنجمین روز اسفندماه سال ۱۴۰۱، نخستین ذوب در کوره قوس الکتریکی این واحد با موفقیت به دست آمد تا ضمن لبیک به راهبردهای مقام معظم رهبری، گام بلندی برای افزایش ظرفیت فولاد خام در گروه فولاد مبارکه و صنعت فولاد کشور برداشته شده باشد.
محمود ارباب‌زاده، مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت، ضمن ابراز خرسندی از اجرای موفقیت‌آمیز نخستین عملیات ذوب در بزرگ‌ترین کارخانه فولادی استان، رسیدن به این موفقیت را نتیجه مسئولیت‌پذیری بالا، تعلق سازمانی و انگیزه بالای کارکان پروژه دانست و خاطرنشان کرد: قطعاً راه‌اندازی نخستین واحد ذوب از طرح‌های فولاد استانی بدون حمایت همه‌جانبه سازمان ایمیدرو، شرکت فولاد مبارکه، مسئولین استان و شرکت ملی فولاد ایران مقدور نبود.
بهره‌برداری کامل از واحد ریخته‌گری تا نیمه اول سال آینده
وی در ادامه افزود: واحد فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت شامل یک کوره ۱۷۰ تنی قوس الکتریکی با قابلیت تخلیه ۱۴۰ تن ذوب، یک کوره پاتیلی و یک ماشین ریخته‌گری تختال است که با اجرای عملیات نخستین ذوب، امید می‌رود تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری این واحد دست یابیم.


ارباب‌زاده تصریح کرد: اولین ذوب این شرکت با برنامه‌ریزی انجام‌شده توسط ارکان پروژه و تیم راه‌اندازی با استفاده از دو سبد قراضه و آهن اسفنجی و اضافه کردن آهک و کک به وزن حدود ۹۰ تن شارژ کوره حاصل شد و ذوب حاصله با نمونه‌گیری و اندازه‌گیری دما در پاتیل مذاب تخلیه گردید.
مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه این مرحله از راه‌اندازی واحد فولادسازی و ریخته‌گری فولاد سفیددشت بدون حضور کارشناسان خارجی انجام شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طراحی و مهندسی، تأمین و اجرا این پروژه با اتکا به دانش بومی شرکت‌های ایرانی انجام شده بود، این موضوع نشانه به ثمر رسیدن تلاش متخصصان داخلی در دست‌یابی به دانش فنی و ساخت کارخانه فولادسازی است که در شرایط تحریم دستاورد بسیار ارزشمندی برای کشور به شمار می‌آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =