وفایی فرد

مجری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی اعلام کرد: ایمینو از ۲۵ شرکت دانش‌بنیان بخش معدن و صنایع معدنی در سال ۱۴۰۱ حمایت کرد.

به گزارش ایراسین، مجید وفایی‌فرد، مجری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ضمن بیان این مطلب گفت: ایمینو با هدف شناسایی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند در بخش معدن و صنایع معدنی، برنامه برگزاری سلسله رویدادهای دایان را اجرایی و طی امسال، ۵ رویداد را در حوزه های فولاد، ماشین آلات و تجهیزات، بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست، فرآوری مواد معدنی و انقلاب صنعتی چهارم برگزار کرد.

وی افزود: در فرآیند برگزاری رویدادهای دایان، پس از غربال اولیه شرکت‌های دانش‌بنیان توسط مدیران و کارشناسان ایمینو، یک نشست با حضور افراد شاخص و صاحب‌نظر در زمینه رویداد برگزار شده و پس از داوری، بین ۵ تا ۶ شرکت دانش‌بنیان برای ارائه محصولات فناورانه خود در رویداد اصلی انتخاب می‌شوند.

برنامه ایمیدرو برای حمایت از دانش بنیان‌ها

مجری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی با بیان اینکه از جمله شاخص های مهم توسعه کشورهای پیشرفته، اختصاص قابل توجه افزایش جی دی پی به ابداعات و اختراعات است، گفت: در ایران نیز در سیاست‌های کلی علم و فناوری در افق ۱۴۰۴، سهم تعیین‌شده تولید ناخالص داخلی از فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، ۵۰ درصد (۱۰ درصد فناوری‌های پیشرفته و ۴۰ درصد سایر فناوری‌ها) است.

وی ادامه داد: ایمیدرو در تلاش است با اجرای طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی و درنتیجه، حمایت مالی و معنوی از شرکت های دانش بنیان، حضور این شرکت ها را در توسعه بخش معدن و صنایع معدنی پررنگ تر سازد.

۴۵۰ شرکت دانش بنیان در بخش معدن و صنایع معدنی

وفایی فرد با بیان اینکه از میان ۸۱۲۴ شرکت‌های دانش بنیان ثبت شده در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، ۴۵۰ شرکت فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی شناسایی شده است، گفت: از این میان، ۱۰۸ شرکت در زنجیره صنعت فولاد، ۴۵ شرکت در زنجیره مس و ۱۱۷ شرکت در حوزه ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات هستند.

وی افزود: علاوه بر این، ۵۴ شرکت در حوزه فرآوری، ۵۴ شرکت در زنجیره اکتشاف و استخراج، ۱۸ شرکت در زنجیره سرب و روی، ۲۲ شرکت در حوزه محیط زیست، ۱۴ شرکت در زمینه استحصال فلزات گرانبها و ۱۸ شرکت در سایر زمینه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

مذاکره مستقیم با ۱۳۰ شرکت دانش بنیان

به گفته مجری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی، ایمینو به عنوان یکی از واحداهای تابعه ایمیدرو، تلاش کرده تا سهم دانش بنیان ها را در اقتصاد بخش معدن و صنایع معدنی بهبود بخشد و از این رو، تاکنون موفق به برقراری ارتباط مستقیم با ۱۳۰ شرکت دانش‌بنیان شده و از نزدیک، چالش های پیش روی این شرکت ها را بررسی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =