زغال

مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران( وابسته به سازمان ایمیدرو ) نسبت به انجام مطالعات به منظور ارائه راهکار برای عارضه یابی و استاندارد سازی کارخانه، افزایش بازیابی و بهره‌وری سیستم های فلوتاسیون و بخش آبگیری کارخانه زغال شویی البرز مرکزی اقدام می کند.

به گزارش ایراسین، ضیاءالدین پور کریمی مدیر فرآوری و پژوهش های کاربردی مرکز، رحیمی رئیس پایلوت و مهندس کربلایی صالح کارشناس فرآوری مرکز در بازدید از کارخانه زغال شویی البرز مرکزی در ارتباط با قابلیت ها و زمینه های همکاری دو مجموعه با مدیران ارشد این کارخانه، مذاکره کردند.

براساس این گزارش، موضوع برداشت نمونه های اولیه از دیوهای باطله کارخانه زغال شویی البرز مرکزی به منظور انجام مطالعات شناسایی و پتانسیل یابی فرآوری از روی باطله های کارخانه زغال شویی از محورهای این مذاکرات بود.همچنین انجام پایش های محیط زیستی و رفع خطر ات زیست محیطی ناشی از کارخانه زغال شویی باتوجه به تجربیات و توانمندی بخش محیط زیست مرکز در این حوزه‌ و داشتن مجوز سطح سه بهداشت حرفه ای از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از دیگر مسائل مورد گفت وگوی دو طرف بود.

پیش از این مرتضی هاشم پور سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در مذاکره با کریم نژاد سرپرست شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران برای بازدید و بررسی های متخصصان مرکز از کارخانه زغال شویی البرز مرکزی توافق کرده بودند.

شرکت زغال سنگ البرز مرکزی از قدیمی ترین شرکت های فعال در زمینه فرآوری زغال سنگ در شهرستان سواد کوه استان مازندران بشمار می رود.

انتظار می رود با توجه به توانمندی‌های مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در بخش زغال سنگ و موضوع های مرتبط با آن و سوابق همکاری مثبت با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و شرکت زغال‌سنگ البرز مرکزی در سال‌های گذشته، دور جدیدی از همکاری ها شکل بگیرد و سبب گسترش فعالیت ها شود.

فلوتاسیون به معنای شناور سازی است و یکی از راه های تغلیظ در صنعت یا بالا بردن عیار مواد معدنی ( پرعیار سازی مواد) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =