• ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
  • کد خبر: 34190
  • readingTime: ۲ دقیقه
آپارتمان

آخرین گزارش مرکز آمار کشور حکایت از رشد قیمت‌ها در بازار مسکن و به دنبال آن اجاره‌بها دارد ولی بررسی آگهی‌های رهن و اجار مندرج در سایت‌ها نشان می‌دهد، بهمن ماه امکان رهن کامل آپارتمان‌های بسیاری با بودجه کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان وجود داشت.

به گزارش ایراسین، تا آغاز فصل رهن و اجاره در بازار مسکن اصفهان کمتر از چند هفته دیگر باقی‌مانده‌ است. نیمه اول هرسال تقاضا برای رهن و اجاره آپارتمان افزایش پیدا می‌کند و امسال کارشناسان بسیاری از احتمال رشد اجاره‌بها می‌گویند. بر اساس آخرین اطلاعات منتشرشده از مرکز آمار کشور نیز قیمت ملک طی ماه‌های گذشته افزایشی بود و درنتیجه انتظار می‌رود اجاره‌بها نیز افزایشی باشد اگرچه بررسی آگهی‌های رهن و اجاره ثبت‌شده در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد هنوز آپارتمان‌های زیادی با رهن کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان و بدون اجاره آگهی شده‌اند. این دسته از آپارتمان‌ها ارزان‌ترین املاک تجاری شهر پیش از آغاز فصل اجاره‌بها هستند.

رهن آپارتمان فقط ۳۰۰ میلیون تومان!

بهمن‌ماه با بودجه‌ای کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان امکان رهن کامل آپارتمان‌های بسیاری در مناطق مختلف شهر اصفهان وجود داشت. آگهی رهن این آپارتمان‌ها از محله‌هایی مانند لنبان، رباط، باغ فدک، اشراق، باهنر، باغ‌زیار، شفق و طوقچی منتشر شد درنتیجه آپارتمان‌های ارزان‌قیمت اصفهان مربوط به یک بخش از شهر نیستند و امکان اجاره آن‌ها در مناطق مختلف شهر وجود دارد. اگرچه قیمت آپارتمان در این مناطق پایین نیست ولی به دلیل وجود آپارتمان‌های خاص و اقتصادی اکنون موارد خوبی برای رهن کامل آگهی شده‌اند. برای مثال در باغ زیار آپارتمان‌های بسیاری با رهن کامل یک میلیارد تومان آگهی شده‌ است ولی در بخشی از این محله آپارتمان‌های اقتصادی رهنی کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان دارند.

بعضی از مالکان این آپارتمان‌ها امکان تبدیل بخشی از مبلغ رهن به‌جای اجاره را ارائه می‌دهند ولی در بیشتر مشاهدات تقاضا برای رهن کامل بیشتر است. طبق عرف در بازار مسکن هر یک‌میلیون تومان رهن برابر با ۳۰ هزار تومان اجاره است درنتیجه ۳۰۰ میلیون رهن کامل بدون اجاره با ۲۰۰ میلیون تومان رهن و اجاره ماهانه ۳ میلیون تومان برابر است.

آپارتمان‌های اقتصادی با رهن ۳۰۰ میلیون تومان!

رهن کامل آپارتمان با مبلغی کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان اگرچه کف قیمت رهن کامل در شهر اصفهان است ولی برخلاف آنچه به نظر می‌رسد آگهی‌های ثبت‌شده در این بازه قیمتی شرایط مناسبی دارند. متراژ آن‌ها در بعضی از آگهی‌ها به ۱۲۰ مترمربع نیز می‌رسد، طول عمر آن‌ها زیاد نیست ولی امکانات داخلی این آپارتمان‌ها در بیشتر مشاهدات زیاد نیست به همین دلیل به آپارتمان‌های اقتصادی معروف هستند. برای مثال سقف آن‌ها گچ کاری یا کناف ندارد، کابینت‌ها ساده‌ هستند، دیوارها گچی و بدون رنگ هستند و در بعضی از مشاهدات جای پارک برای مستأجر در نظر گرفته‌ نشده‌ است. کم بودن امکانات در این آپارتمان‌ها بهانه‌ای شده تا به کف قیمت برای رهن کامل آگهی شوند.

اقتصادی‌ها با رهن ۳۰۰ میلیون تومان!

تعدادی از آگهی‌های رهن کامل آپارتمان با مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به‌قرار جدول زیر است:

محله

متراژ(مترمربع)

خواب

طبقه

رهن (تومان)

باهنر

۱۱۰

۲

۲

۳۰۰ میلیون

اشراق

۸۵

۲

۱

۲۸۰ میلیون

باغ زیار

۷۸

۲

۲

۲۸۰ میلیون

لنبان

۱۰۰

۲

۲

۲۷۰ میلیون

باغ فدک

۷۰

۲

۱

۲۶۰ میلیون

شفق

۸۵

۲

۴

۲۵۰ میلیون

طوقچی

۷۰

۱

۱

۲۵۰ میلیون

آل محمد

۸۵

۲

۲

۲۴۰ میلیون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =