• ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
  • کد خبر: 33815
  • readingTime: ۱ دقیقه
معدن

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: نیازمند تغییر نگرش در ذهن سیاست‌گذاران برای توسعه بخش معدن هستیم چراکه هیچ بخشی در ایران به‌اندازه معدن سودده نیست و قدرت بزرگ‌تر شدن در کشور را دارد.

به گزارش ایراسین، روح‌الله بهرامشاهی در دیدار با نماینده یک شرکت ماشین‌آلات معدنی اظهار کرد: وقتی می‌گوییم جزو ۱۵ کشور معدنی جهان هستیم پس باید به سراغ اقتصادی کردن ذخایر کم‌عیار برویم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ادامه داد: البته ممکن است امروز این ذخایر اقتصادی نباشند اما بدون ‌شک چندی دیگر بهره‌برداری از آنها دارای توجیه اقتصادی خواهد بود، بنابراین باید این منابع معدنی را به ذخایر ارزشمند معدنی تبدیل کنیم.

بهرامشاهی اکتشاف را در این زمینه بسیار با اهمیت دانست و گفت: حرکت باید به سمت توسعه هرچه بیشتر اکتشاف باشد؛ کاری که کشورهای بزرگ با رفتن به سراغ بهره‌برداری از ذخایر موجود در عمق، انجام داده‌اند؛ اما متاسفانه نگاه ویژه‌ای به این ذخایر و توسعه اکتشافات نداریم و همین موضوع به ضعفی بزرگ تبدیل شده ‌است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افزود: اگر در این مسیر حرکت کنیم، ذخایر وسیعی به مواد اولیه اضافه می‌شود و در این شرایط، سیاست‌گذار مجبور می‌شود به اکتشاف بیشتر اهمیت دهد. ما نیازمند تغییر نگرش در ذهن سیاست‌گذاران برای توسعه بخش معدن هستیم چراکه هیچ بخشی در ایران به اندازه معدن سودده نیست و قدرت بزرگ‌تر شدن در کشور را دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با اشاره به کمبودهای بخش اکتشاف، تصریح ‌کرد: در این بخش از نظر آزمایشگاه، استانداردهای بین‌المللی، دانش اکتشاف در عناصر جدید و ماشین‌آلات حفاری با کمبودهای جدی مواجهیم و این مسائل موجب می‌شود تا کار به‌خوبی پیش نرود.

بهرامشاهی به عقب‌ماندگی در بخش معدن اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر از فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها در این بخش عقب مانده‌ایم و از علم روز فاصله داریم.

وی ضمن اشاره به وجود ۶۵۲ معدن در استان کرمان مطرح کرد: ماشین‌آلات سنگین معدنی موجود در این معادن نیز فرسوده شده‌اند و باید به فکر تولید یا مونتاژ ماشین‌آلات سنگین باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =