• ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
  • کد خبر: 33606
  • readingTime: ۱ دقیقه
معدن هوشمند

حفاری عمیق به جریان اصلی اکتشاف معدنی در سال‌۲۰۲۲ تبدیل شده و به‌نظر می‌رسد این روند در سال‌۲۰۲۳ نیز تداوم خواهد داشت.

به گزارش ایراسین به نقل از دنیای اقتصاد، چرخه معادن فعلی در حال پیشرفت است و اکتشاف مواد معدنی باکیفیت بخش مهمی از آن است. مواجهه با صنایع معدن یک کمبود بزرگ در تولید همه کالاها را سبب‌ شده‌است، در نتیجه‌ حتی با توجه به اینکه اقتصاد سال‌۲۰۲۲ با تورم بالا و تهدید رکود روبه‌رو بود، تقاضا برای خدمات تخصصی حفاری افزایشی شد. دلیل این موضوع به اثر اکتشاف بر تولید معدنی و در نتیجه تولید صنعتی برمی‌گردد.

گزارشی که اخیرا از سوی یکی از معدن‌کاران بزرگ جهان منتشرشده گویای اهمیت اکتشافات عمیق و هوشمند برای تداوم این بخش است.

راه مهمی که معدنچیان و کاوشگران می‌توانند از کیفیت در برنامه‌های اکتشافی خود اطمینان حاصل‌کنند، تعیین ارزش هزینه حفاری تخصصی در مقابل قیمت هر متر است که با مدل‌های هوشمند بهینه می‌شود. حفاری هزینه‌های زیادی به‌همراه دارد. قیمت هر متر حفاری در سطوح عمیق و بسیار پایین، روشی است معمولی که برای برآورد پروژه‌های حفاری مورداستفاده است و گرچه هزینه‌های کلی از جمله کمپ حفاری، حقوق و هزینه‌های زمین‌شناسان و هزینه‌های زمین‌شناسی و ژئوفیزیک در آن پنهان است اما هوشمندسازی کمک‌کرده تا کاهشی شود.

روشی که علاوه‌بر کاهش هزینه، نوآوری را تشدید و ایمنی را بالا برده و ضمن مدیریت ریسک، به افزایش تولید معدنی برای تولید پایدار فلزات موردنیاز برای تحقق اقتصاد سبز کمک می‌کند. استفاده از شرکت‌هایی برخوردار از ناوگان متنوعی از تجهیزات تخصصی، پرسنل متخصص هم برای راه‌اندازی و هم نگهداری تجهیزات مته با قطعات در دسترس در کنار نوآوری مستمر و بهبود ایمنی سه نشانه موفقیت در معدن‌کاری عمیق و هوشمند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =