طیب نیا

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: این شرکت با استفاده از توان داخلی به جمع تولیدکنندگان ورق‌های فولادی زنگ‌نزن در دنیا پیوست.

محمد یاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در گفتگو خبرنگار ایراسین اظهار کرد: همزمان با ایام الله دهه فجر، فولاد مبارکه به جمع شرکت‌های تولیدکننده فولاد زنگ‌نزن پیوست.

وی با اعلام این خبر افزود: تولید این نوع از فولاد شامل فرایندهایی پیچیده است که برای اولین بار در منطقه شمال آفریقا و جنوب غرب آسیا توسط فولاد مبارکه انجام شد. این در حالی است که کمتر از ۱۰ شرکت توان تولید فولاد زنگ‌نزن را در سراسر دنیا دارند و با تلاش جوانان همین مرز و بوم فولاد مبارکه توانست به جمع شرکت‌های تولیدکننده این محصول استراتژیک بپیوندد.

استفاده از توان داخلی برای تولید فولاد زنگ‌نزن

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: در حقیقت این شرکت همان مسیری را پیمود که تولیدکنندگان بزرگ فولادزنگ‌نزن با استفاده از آن در سال‌های گذشته برای تولید این محصول مهم پیموده‌اند؛ چرا که خط تولید فولادزنگ‌نزن، خطی اختصاصی و مجهز به امکانات و تجهیزات خاص است و نکته قابل توجه در مورد رسیدن به این موفقیت بزرگ، استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تولید این محصول پرکاربرد در فولاد مبارکه است.

وی خاطر نشان کرد: فولاد مبارکه از مدتی پیش با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کار طراحی این محصول را با استفاده از توان داخلی شروع نمود و با تمهیداتی که در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری این شرکت و سایر واحدهای مربوطه انجام شد در مهرماه امسال، اولین تختال فولادزنگ‌نزن را تولید کرد. همچنین پس از مدتی کوتاه با آماده‌سازی خطوط تولید مجتمع فولاد سبا و بهبودهای انجام شده در این مجتمع، همزمان با ایام الله دهه فجر، موفق به تولید ورق‌ فولاد زنگ‌نزن شد. همچنین برنامه‌ای برای تولید انبوه فولادهای زنگ‌نزن نیز در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک، عملیاتی خواهد شد.

تولید یک محصول استراتژیک با فرایندی پیچیده

طیب‌نیا تصریح کرد: سالانه بیش از ۸۵ هزار تن گریدهای فولادهای زنگ‌نزن در کشور مصرف می‌شود که همه این محصولات از خارج کشور تأمین می‌شود. ارزش این نوع از فولاد نیز در بازارهای جهانی به ازای هرکیلوگرم بین ۴ تا ۵ دلار است که از این پس، فولاد مبارکه در فاز اول فعالیت خود می‌تواند سالانه بیش از ۵۰ هزار تن این محصولات را برای استفاده در صنایع مهم کشور از جمله ساخت نیروگاه، خودروسازی و... تولید کند.

مدیرعامل فولاد مبارکه تأکید کرد: وقتی یک کارخانه می‌تواند فولاد زنگ‌نزن تولید کند این یعنی دانش فنی و اجرایی بالایی در آن مجموعه وجود دارد؛ چون فرایندهای پیچیده‌ای برای تولید چنین محصولی مورد نیاز است. پیام تولید این محصول برای صنعت کشور این است که فولاد مبارکه به‌زودی فولادهای پرآلیاژ دیگری را نیز تولید خواهد کرد.

رونمایی از محصولی با قابلیت رقابت با محصولات جهانی

وی عنوان کرد: این شرکت همواره در تلاش بوده تا نیاز کشور را در زمینه ورق‌های فولادی تأمین نموده و با تولید محصولات جدید فولادی و با ارزش افزوده بالا، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، بسترساز پویایی صنعت کشور، جهش تولید و افزایش اشتغال شود.

طیب‌نیا بیان کرد: محصول تولید شده در فولاد مبارکه از نظر آنالیز شیمیایی، خواص مکانیکی و سایر شاخص‌های کیفی، استاندارد بوده و با محصولات سایر رقبا قابل رقابت است.

وی توضیح داد: از این محصول استراتژیک ۵شنبه با حضور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، استاندار اصفهان و جمعی از مسئولان دیگر رونمایی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =