• ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
  • کد خبر: 32463
  • readingTime: ۲ دقیقه

ایراسین بررسی می‌کند؛

ارزان‌ترین خودروهای بازار کدام‌اند؟

اتول‌های قدیمی با بهای زیر ۱۰۰میلیون‌تومان
بازار خودرو

آیا با بودجه کم‌تر از۱۰۰میلیون تومان می‌توان یک خودرو خرید؟ سال ۹۴ با این بودجه امکان خرید یک تویوتا کمری و یا خودروی داخلی صفرکیلومتر وجود داشت. ولی اکنون انتخاب یک خودرو با بهای کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان دشوار است.

به گزارش ایراسین براساس آگهی‌های فروش مندرج در سایت‌هایی مانند دیوار و باما نمونه‌هایی از پراید، پژو، پیکان و سمند کارکرده با قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان برای فروش آگهی شده‌اند.

پراید

خانواده پراید مدل ۹۱ به قبل چه بنزینی و چه دوگانه‌سوز، رایج‌ترین انتخاب افراد با بودجه ۱۰۰ میلیون تومانی است. اکنون پراید صندوق‌دار مدل ۸۱ حوالی ۵۵ میلیون تومان قیمت دارد. پرایدهایی با قیمت کم‌تر از ۵۰میلیون تومان نیز در بازار معامله می‌شود؛ ولی این دسته اتومبیل‌ها به‌طورمعمول کامل رنگ‌شده‌اند و وضعیت فنی و بدنه مناسبی ندارند؛ از جمله آن‌ها باید به پراید صندوق‌دار ۴۰میلیون‌تومانی مدل ۸۵ با بدنه کامل رنگ‌شده و شاسی ضربه خورده اشاره کرد. پرایدهای دوگانه‌سوز نیز دربین خودروهای ارزان بازار پیدا می‌شود که برای خرید آن‌ها باید دست‌کم ۸۰ میلیون تومان هزینه کرد؛ مانند پراید صندوق‌دار سقف رنگ مدل ۸۹ با بهای ۸۰ میلیون تومان و پراید ۱۴۱ مدل ۸۶ با قیمت۹۱میلیون تومان. ولی پرایدهای هاچ‌بک کارکرده بالاتر از ۱۰۰میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

پژو

پژو از دیگر خودروهای زیر ۱۰۰میلیون تومان در بازار کارکرده‌ها به‌شمار می‌رود. با این بودجه می‌توانید پژو آردی، روآ و مدل‌های قدیمی پژو ۴۰۵ را بخرید. پژو۴۰۵ مدل ۷۶ تا ۸۳ بین ۵۵ تا ۹۵ میلیون تومان قیمت دارد و بیشتر مدل‌ها دوگانه‌سوز هستند ولی وضعیت ظاهری مناسبی ندارند و بدنه آن‌ها رنگ کامل یا دور رنگ است. همچنین پژو روآ مدل ۸۵ تا ۸۷ با بهای ۶۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود که از وضعیت فنی و ظاهری بهتری درمقایسه با پژو۴۰۵های زیر ۱۰۰میلیون تومان بازار برخوردارند؛ مثل پژو روآ مدل ۸۵ با بدنه بدون رنگ که ۷۵میلیون تومان قیمت دارد.

دوو

دوو در مدل‌های ریسر و ماتیز از خودروهای قدیمی بازار است که امکان خرید آن‌ها با بودجه ۶۵ تا ۱۰۰میلیون تومان وجود دارد. دوو ریسر مدل ۹۳ با قیمت ۶۸ میلیون تومان، دوو ماتیز مدل ۸۰ با نرخ ۷۵ میلیون تومان و مدل ۸۱ با قیمت ۹۰ میلیون تومان ارزان‌ترین اتومبیل در این دسته محسوب می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد وضعیت ظاهری و رنگ بدنه دووهای زیر۱۰۰میلیون تومانی درمقایسه با پراید و پژوهای کارکرده بازار بهتر است.

پیکان

۵۰ تا ۹۵ میلیون تومان برابر با قیمت یک پیکان تولید سال ۸۰ تا ۸۳ یا پیکان وانت مدل ۸۴ تا ۸۹ است. وضعیت بدنه این دسته پیکان‌ها مناسب نیست و اغلب کامل رنگ‌ شده‌اند. همچنین کارکرد آن‌ها به ۴۰۰هزارکیلومتر نیز می‌رسد؛ از جمله آن‌ها باید به پیکان مدل ۸۲ دوگانه سوز با کارکرد ۴۰۰هزارکیلومتر به قیمت ۵۲میلیون تومان و پیکان وانت مدل ۸۹ با کارکرد ۳۰۰هزارکیلومتر و بهای ۹۵ میلیون تومانی اشاره کرد.

سمند

سمند گزینه دیگری برای خرید خودرو با بودجه ۱۰۰ میلیون تومان است و در بازار خودرو تعداد انگشت شماری سمندهایی با مدل ۸۷ به قبل عرضه می‌شود. اکنون سمند X۷ مدل ۸۳ با ۳۳۰ هزارکیلومتر کارکرد ۱۰۰ میلیون تومان و سمند EL‌ مدل ۸۷ حدود ۱۰۱ میلیون تومان قیمت دارد.

لیفان

لیفان ۵۲۰ یکی دیگر از گزینه‌های انتخابی در بازه قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان است. لیفان ۵۲۰‌های قیمت پایین بازار تولید سال ۹۰ به قبل هستند و بسته به کارکرد و وضعیت بدنه دست کم ۹۲ میلیون تومان قیمت خورده‌اند. اکنون لیفان۵۲۰ با بدنه کامل سالم و قیمت ۹۲ میلیون تومان، ارزان‌ترین خودرو در خانواده خودروهای چینی محسوب می‌شود.

خارجی‌ها

خرید خودروهای خارجی جدید با بودجه کمتر از ۱۰۰میلیون تومان غیرممکن است. با این بودجه امکان خرید خودروی خارجی بسیار قدیمی مانند اپل و پروتون وجود دارد. اپل آسترا هاچ‌بک مدل ۱۹۹۱، اپل آسترا کامل رنگ‌شده مدل ۱۹۹۴ و پروتون ویرا دور رنگ مدل ۲۰۰۱ هر سه با بهای ۹۰ میلیون تومان در میان آگهی‌های فروش خودرو دیده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =