مزینانی در کنفرانس پلنکس

تحلیل گر بازار فولاد گفت: در سال ۲۰۲۲ شاهد کاهش ۲.۳ درصدی تقاضای مصرف فولاد در کشورهای مختلف جهان بودیم.

به گزارش ایراسین به نقل از دنیای معدن، مائده مزینانی در دومین روز کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه آن پلنکس افزود: پیش بینی می شود در سال آینده رشد تقاضای مصرف فولاد در جهان تنها یک درصد افزایش یابد.

این کارشناس و تحلیل گر بازار فولاد کشور بیان کرد: ما در سال جاری در تمام دنیا (حدود ۶۴ کشور جهان) به غیر از کشورهای منطقه خاورمیانه و هند در مجموع شاهد کاهش تولید فولاد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شاهد افزایش هزینه های فولاد سازان نیز بودیم، تاکید کرد: متاسفانه پس از بحران کرونا در سال جاری در بازار فولاد شاهد نوسانات زیادی بوده ایم و به همین علت سال ۲۰۲۲ به عنوان سال نوسانات صنعت فولاد نامگذاری شده است.

مزینانی اظهارداشت: در سال جاری میلادی تورم نیز در جهان رشد داشت و به بیش از ۶ درصد رسید و برآورد شده است که با توجه به کنترل های بیشتر نرخ تورم سال آینده در جهان حدود ۴ درصد خواهد بود و این در افزایش هزینه های فولاد سازان بسیار تاثیرگذار بود.

وی بیان کرد: در سال ۲۰۲۲ عرضه و تقاضای فولاد در بازارهای جهانی نیز به علت کاهش مصرف بسیار نامتوازن بود و نرخ برابری ارزها نیز بر نوسانات بازار فولاد بسیار تاثیر گذاشت.

مزینانی گفت: شرایط تحریم ها، وضعیت بازار نفت، جنگ اوکراین و بحران بدهی صنعت مسکن در چین نوسانات صنعت فولاد را در جهان بیش از پیش تقویت کرد. کاهش تولید، کاهش حاشیه سود،کاهش مصرف و فشار واردات از مهم ترین چالش کشورهای اروپایی و ترکیه در صنعت فولاد بود.

کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه پلنکس روزهای ۱۵ و ۱۶ آذرماه سال جاری با حضور مدیران، کارشناسان و متخصصان در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

برگزاری میزگرد تخصصی وضعیت زنجیره فولاد در مقایسه با رقبای جهانی تحت شرایط برابر ضعف ها و راهکارها با حضور مدیران و متخصصان صنعت فولاد کشور عصر روز دوم از برنامه های مهم کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه پلنکس بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =